När man drömmer om en död person hälsar den på?
Frågan är i rubriken men när man drömmer om döda människor eller djur för den delen betyder det att dom hälsar på från andra sidan då?
Frågan är i rubriken men när man drömmer om döda människor eller djur för den delen betyder det att dom hälsar på från andra sidan då?
Om man tror på sånt så är det väl nära till hands att man får för sig det. Annars så är det ju bara hjärnan som bearbetar gamla minnen helt enkelt.
Jag tror att dom ibland kan vara ett resultat av att man tänkt på just den personen och hjärnan bearbetar.
Jag tror också att andra gånger är det ett meddelande från den döde, som när vi just begravt min far som dog en smärtsam död i cancer och i drömmen gick han och jag i en skogslund där solen strilade in genom lövverket och allt vara bara harmoni, det tro jag var hans sätt att säga att han hade det bra nu och ingen mer smärta.
När jag somnade av utmattning i tårar över min döde son och inte ens musik kunde trösta mig och jag älskar musik.
Då drömde jag om att jag stod vid en jukebox och bläddrade bland skivorna och plötsligt kommer ett omslag med min leende son på framsidan och en låt av Lou Reed av alla artister, som om han gav mig ett tips om vad jag skulle lyssna på.
Lite tröst från andra sidan.
Det tror jag på.
Jag tror det. Inte alla gånger ja drömmer om någon som gått bort men dem drömmar du jag i drömmen vet att hen bara är på besök. Jag har drömt om död som en helt vanlig dröm man kan ha men sen så kan jag få dessa speciella. Det känns verkligen som att dem hälsar på då. Dem andra drömmarna tror jag bara att det är hjärnan som bearbetar.
Det beror på hur drömmen är tror jag omgivningen i drömmen.
Jag drömmer om döden ibland och drömmer om dofter av människor och sånt. Men mkt av mina drömmar består av dagens och i väldigt förvrängda tillstånd
Nej. ... /Pentra
Nej, för det är omöjligt. Men strunt samma, ibland har jag drömt om en avliden person som stått mig nära och då känns det ju som om man träffat dom, och det är det viktiga!
Det beror på hur drömmen är tror jag omgivningen i drömmen.
Jag drömmer om döden ibland och drömmer om dofter av människor och sånt. Men mkt av mina drömmar består av dagens och i väldigt förvrängda tillstånd
Nej.
Jag vill tro att det är så. Mina djur brukar ibland besöka mig i drömmar. Drömmar jag sedan minns väldigt tydligt och som känns mer verkliga och helt annorlunda än vanliga drömmar som hjärnan kokar ihop. Det är många år sedan djuren som hälsar på mig dog, och jag tänker inte alltid på dem varje dag, ändå blir jag så oändligt lycklig över varje besök i drömmarna!
Min pappa dog för 3 år sedan. Honom har jag tyvärr inte drömt om ännu. Dock så skulle jag gärna göra det då jag saknar honom fruktansvärt mycket.
Min tanke är att man bör få tro att det är besök från andra sidan, om man vill tro det, ingen kan med säkerhet svara på om det är så eller ej så var och en får tro som man vill
Även om man tror på efterlivet och att de kan hälsa på är det ju fullkomligt omöjligt att veta från fall till fall. Det kan likväl vara en vanlig dröm.
Har också drömt om dofter. Är det inte ganska konstigt att man kan känna dofterna i drömmen?
Nej, på samma sätt som att det inte betyder att Wonder woman hälsar på när hon är med i en dröm...