• Flutterby

Hemglassbilen!

Blir så irriterad på Hemglass! Deras bil kommer mellan 20 och 21 o spelar sin "jingel" på högsta volym. Jättekul när man just fått lillen att sova! *morr* Det hjälper ju inte att vi har en av deras "hållplatser" precis utanför vårat hus... Funderar allvarligt på att ringa o klaga. Ja ja, I-landsproblem, jag vet...

• Svar på tråden Hemglassbilen!
  • JagoTösen

Ring och klaga så kanske de ändrar rutten.

• mammatill4

Sätt på radion på lite låg volym så kanske det inte stör lika mkt!

• Fru Indosaurie

jag förstår dig. Den kommer till oss kl 20.30 på fredagar.
    Stannar utanför våran port och spelar & det är inte bara en gång. Sen är nästa plats 100 meter härifrån..
    Blir intressant när bebisen kommer..

• FixarFrasse

Haha, förstår precis hur du känner, jag höll på att bli tokig, mitt kvarter har huvudväg runt om, och man hör tammefan glassbilen säkert trekvart spelandes sin truddelutt.
    En vacker dag gick ungarna och sjöng "Nu lurar vi barn, nu lurar vi barn på deras veckopeng" i takt med truddelutten (tydligen var det hur gammalt som helst man JAG hade aldrig hört det innan) och vips så var det riktigt kul. Jag vet, jag är lättroad, men det blir billigt i längden...

• maddiz

Jag skickade ett elakt mail dit Men likt förbaskat kommer den där bilen...
    Varför ska en glassbil vara ute när kl är så pass sent? Säljer man verkligen glass vid den tidpunkten...man skulle bilda en antiförening och skicka protestlistor dit

• alexix
    STOPPA GLASSBILEN efter klockan 18.00
    Denna text borde alla småbarnsföräldrar ha på sin sida.
    Ser eller hör du den senare på kvällen, ta fram spikmattan eller
    anmäl via internet på sidan:
    www.kör_i_diket_j-a_pucko.nu      

haha

Hatar oxå det ..
  • sweetheart med felicia

visst är det irriterande...
    Här kommer den vid den tiden med. Varenda eviga kväll verkar det som. Mitt i vintern.....nästan

• Flutterby

alexix: Underbart!

sweetheart: här har den kört hela vintern i alla fall! *suck*

Svar på tråden Hemglassbilen!