• Kepler

    Tycker du det är patetisk med femtioåringar som tränar hårt på gym 5 – 6 dagar i veckan?

    Själv tycker jag emellertid det vore betydligt bättre att vara gym alkoholist än vanlig alkoholist. Eller tycker ni det hör till att femtioåringar bara ska vara mer eller mindre blekfeta med ölmage mm.  

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker du det är patetisk med femtioåringar som tränar hårt på gym 5 – 6 dagar i veckan?
  • Anonym (Kerstin)

    Fattar inte vad du snackar om, jag är 53 år och tränar nästan varje dag. Jag behöver hålla kroppen i trim för att kunna ragga 35-åringar. Ska jag få nåt ligga i min ålder måste jag träna hårt.

  • flygrl

    Det är väl inget fel eller konstigt att också 50-åringar vill träna och hålla sig i form. Va skulle kunna va negativt med det, jag förstår inte problemet.

  • Anonym (B)
    Kepler skrev 2019-09-24 14:48:21 följande:

    Själv tycker jag emellertid det vore betydligt bättre att vara gym alkoholist än vanlig alkoholist. Eller tycker ni det hör till att femtioåringar bara ska vara mer eller mindre blekfeta med ölmage mm.  


    Varför skulle det vara patetiskt. Alla mår bättre och blir friskare av träning. Äldre har till och med större anledning att hålla sig i form än yngre.
  • Anonym (Jaharu)

    Jag tycker det är mer patetiskt att inte ha ett eget liv utan bara lägga sig i andras. Låt andra göra som de vill.

  • Kepler

    Va bra! Och kram på er allihopa. Nu kan jag börja träna utan att oroa mig för vad andra tycker om det.Solig

  • flygrl
    Kepler skrev 2019-09-24 18:27:35 följande:

    Va bra! Och kram på er allihopa. Nu kan jag börja träna utan att oroa mig för vad andra tycker om det.


    Helt rätt. Kör hårt nu!

    Kram!
  • Anonym (S)

    Det är väl jättebra att träna ofta. Har vänner på 70 + som tränar 4-5 ggr i veckan och på de gympass jag går är det ofta en stor åldersspridning kch även personer 65 +,. Tror det är rätt vanligt att även äldre tränar på gym idag.

  • Liberté

    Väl om något trashigt när du har 25 åringar som redan har kaggen och är klenare än random vältränad 50årig kvinna.

    Har en man på det gym jag tränar som är 70år och drar 120kg i bänkpress fortfarande, han är betydligt piggare både mentalt men även fysiskt än många som är 20 år yngre.

    Varför förfalla när man inte behöver ?

  • AniieeHär

    Om 50-åringen är på gymmet för att träna och faktiskt också gör det och koncentrerar sig på det så är det inte patetiskt.

    Om 50-åringen är på gymmet för att låtsas-träna, gå och åma sig och störa folk som tränar med diverse onödigt "flirtande" som de inte behärskar, ja, då är det jävligt patetiskt.


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • nernu

    Gubbar i livskris är väl lite larvigt. Men rent allmänt borde fler kvinnor styrketräna. De är kraftigt överrepresenterade när det gäller benbrott och det skulle kunna ändras om kvinnor blev bättre på att lyfta tungt.

  • RebeckaZ70

    Tränar flera dagar I veckan, men inte på gym
    Crossfit och Krav Maga


    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
Svar på tråden Tycker du det är patetisk med femtioåringar som tränar hårt på gym 5 – 6 dagar i veckan?