Inlägg från: Anonym (Felicia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Felicia)

Okej att ha Tinder i en relation eller överreagerar jag?

Hej, jag önskar lite perspektiv på mitt problem då jag inte riktigt blir klok på det själv. Jag har nyligen inlett ett förhållande efter flera månaders intensivt dejtande. I början sa jag att jag har kvar Tinder och ibland chattar med killar och att jag inte har några problem med att han gör detsamma. Under den här tiden var det högst oklart om dejtandet skulle leda till något seriöst. Efter sommaren så valde vi att ta det steget längre och nu i helgen upptäckte jag att han låg i sängen och svepte på olika tjejer medan jag diskade. Han såg inte att jag såg och när jag klev in i rummet stängde han snabbt ner telefonen. När jag tar upp detta med honom säger han att han bara vill kolla på andra tjejer och kanske skaffa vänner men inte hålla på med någon annan än mig och att han älskar mig. Jag är helt och hållet införstådd med att man finner andra än sin partner attraktiva men att gränsen kanske går vid att man aktivt är inne på en dejting-app och kollar in utbudet det första man gör en lördagmorgon. Är jag för känslig som tar illa upp av det här? Är det kanske en nonsensgrej som är onödig att bråka om eller finns det någon rimlighet i att jag blir sårad av hans handlande?

• Svar på tråden Okej att ha Tinder i en relation eller överreagerar jag?
  • Anonym (Felicia)

Det verkar av svaren att döma inte vara helt normalt att ha kvar dejtingappar när man skaffat partner. Det som stör mig lite är hans argumentation om att han inte tror på förbud och att det i sin tur kan ?väcka? en ännu större törst efter andra. Detta sa han när jag ville att han skulle ta bort appen. Men som nån skrev kanske han inte är så seriös ändå. Det konstiga är att han är det i alla andra avseenden förutom i just den här frågan.

• Anonym (Felicia)

Tack för input

Har bestämt mig för att släppa den här grejen och gå vidare, känns inte rimligt att avsluta en relation på grund av Tinder. Vi har pratat igenom det och kommit fram till att vi har olika sätt att se på saken, men jag väljer att lita på att han inte kommer kommer träffa de här tjejerna. Sen kommer jag inte förstå mig på behovet av att kolla in utbudet men jag antar att det är något slags beroende som hänger kvar efter singellivet.

• Anonym (Felicia)

Självrespekt eller inte, men kan inte motivera mig att lämna för att han använder Tinder och han tänker inte ta bort appen så jag får helt enkelt acceptera läget.

Om han hittar någon bättre, vilket jag finner osannolikt med tanke på vad han har så är det så.

• Anonym (Felicia)

Jag ser ju problemet och kommer ihåg känslan när jag startade tråden. Kanske har ni rätt, att jag kommer ångra det här sen och känna att det var slöseri med tid.

Mina tidigare förhållanden har kantats av liknande problem, inte Tinder men att det har skrivits till ex i smyg osv.

Skillnaden nu är att vi kan prata om problemet och att det finns en chans att ändra på det.

Jag förstår att jag framstår som dum i huvudet för vissa men jag tycker om den här killen och vill inte lämna.

I min värld, sett till mina erfarenheter, finns inte killar som inte har det här behovet eller så är jag otillräcklig men jag vill inte tro att jag är hela problemet.

• Anonym (Felicia)

Han har massor med vänner som han hittar på saker med och är väldigt aktiv på fritiden, knappt han hinner med de han har. Jag hänger på mycket som han gör och jag vet att han har uttryckt att han önskar att jag hittade på mer grejer och att det hade varit kul med en tjej som delat hans intressen redan från början. Han hade börjat prata med en tjej (på Tinder) som bodde nära och hade samma intressen som honom så han frågade om det var okej att träffa henne vilket jag reagerade starkt på och ifrågasatte varför han behöver en ny tjejkompis helt plötsligt.

Å ena sidan tror jag på honom med kompis-delen, men det stör mig ändå att han inte kan nöja sig med de vänner han har och göra de här sakerna tillsammans med mig trots att jag inte hade ett brinnande intresse från start.

Mycket vill ha mer..?

• Anonym (Felicia)

Svårt att inte se honom som min när vi bor ihop och träffas varje dag, sover ihop varje natt osv.. jag har träffat hela hans familj och släkt så det känns rätt seriöst ändå.

Men jag förstår tankesättet, ska försöka applicera det ändå.

Svar på tråden Okej att ha Tinder i en relation eller överreagerar jag?