Inlägg från: Anonym (Otroligt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Otroligt)

Okej att ha Tinder i en relation eller överreagerar jag?

Anonym (Felicia) skrev 2019-09-27 22:21:39 följande:

Tack för input

Har bestämt mig för att släppa den här grejen och gå vidare, känns inte rimligt att avsluta en relation på grund av Tinder. Vi har pratat igenom det och kommit fram till att vi har olika sätt att se på saken, men jag väljer att lita på att han inte kommer kommer träffa de här tjejerna. Sen kommer jag inte förstå mig på behovet av att kolla in utbudet men jag antar att det är något slags beroende som hänger kvar efter singellivet.

Men är du inte klok? Så du har okejat att han letar andra brudar nu? Bara han inte träffar? Helt sinnessjukt.

Tror det finns andra saker ni ser olika på. Tex om du träffar en riktigt het kille och har sex med honom. Där skulle ni säkerligen ha olika åsikter om det är en kul grej eller inte. OBS IRONI

Seriöst. Man bestämmer sig när man går in i en relation. Om man har behov av att ständigt kolla in vad man "skulle kunna fått" istället ska man förbli singel. Vilken mes.

Du kommer ångra dig såå mycket om du accepterar det där. Du har ingen självrespekt öht. Ändra på det.
  • Anonym (Otroligt)

Förstår att det gör oerhört ont men finns bara ett alternativ här. Hitta nån som du förtjänar.

Du kommer 100 % bli sårad i längden. Antingen tar du smällen nu eller så slösar du år på någon som inte nöjer sig med dig.

Du säger att du haft liknande erfarenheter. Vet du varför? Det beror på att du inte värdesätter sig själv tillräckligt högt. Om du hade gjort det hade du blivit behandlad därefter.

Fråga om det är okej att du också har tinder och träffar andra? Så kan ni kan träffa andra båda två men varför nu ska vara ihop är ju ett mysterium.

Försök se på det för vad det är. Han tycker det är viktigare att ha kvar tinder än dig. För så är det ju. Han kan inte tänka sig att ta bort appen. Du tycker fortfarande inte att det är en anledning att göra slut?

Om du väljer dig själv i det här läget och står upp för dig själv så kommer du bli starkare och ditt självkänsla kommer öka. Låter som en klyscha men det är sant.

• Anonym (Otroligt)
    Anonym (Skitsnack) skrev 2019-09-28 10:39:20 följande:

Nu ska jag avslöja ett misstag jag gjorde i början när jag dejtade min kille som liknar ditt. Precis i början innan vi visste vart det skulle leda sa jag att det är ok om han träffar andra. Jag hade förstås samma rätt, jag dejtade en kille när jag träffade min partner och hade inte bestämt mig ännu. Jag träffade den andra killen en gång till sen bestämde jag mig för min partner. Ganska snart efter bestämde vi att nu är det vi två och vi ska förstås vara exklusiva, vi flyttade ihop mm. Jag är ingen svartsjuk typ och jag ville vara storsint och generös så jag tillät honom ha tjejkompisar, han hade inte tinder men chattade med tjejer på andra sätt och träffade dem irl på stan mm.

Ganska långt senare började jag få allt fler starka signaler om att något inte stämmer, märkliga meddelanden från tjejer rentav kärleksförklaringar, tjejer ringde mitt i natten osv. Min kille nekade förstås till att han var otrogen men hänvisade likförbannat till att "men du har ju sagt att jag får träffa andra" som för att rättfärdiga sig själv. Ja det var precis i början innan vi hade blivit ihop på riktigt!! Men tyvärr är killar enkelspåriga och hör vad de vill höra. Senare kom det fram att han var otrogen, jag fick aldrig bekräftat de där tidigare konstiga snedstegen men jag är 99% säker på att han var otrogen då med.

Jag har i alla fall förlåtit, vi är fortfarande ihop och nu är han faktiskt trogen mig (vad jag vet och det tror jag faktiskt). Jag har gjort klart att jag inte accepterar att han träffar andra och eftersom han inte klarar att hantera friheten jag gav honom så håller jag honom med kort koppel och munkorg numera. Inga kvinnliga kompisar är tillåtna förutom gamla tjejkompisar han hade innan vi träffades. Men nya bekantskaper, chattande mm är tvärblankt nej.

Tyvärr tror jag du skjuter dig i foten om du tillåter för mycket kontakt med andra tjejer. Risken är att han tolkar det som att du är ok med att han dejtar och det ena leder till det andra. Oavsett vad han säger nu är risken stor att han faller för frestelsen när de umgås på tu man hand. Hon är snygg, de delar intressen och kommer bra överens. Även om inte han har de intentionerna så är väl hon ute efter något annat, hon är väl knappast på tinder för att träffa killkompisar utan snarare för att hitta ett ragg eller en kille? Och hon tycker väl att din kille är intressant på något vis eftersom hon t.o.m vill ses?

Du har ett fel här. Killar är inte enkelspåriga och hör vad de vill höra. Douche bags är enkelspåriga och hör vad de vill höra! Beklagar att du har hittat en sån som du måste ge regler som han ska följa för att inte vara otrogen.
  • Anonym (Otroligt)
    Anonym (Skitsnack) skrev 2019-09-28 11:14:27 följande:

Jag tror det är väldigt få killar som kan träffa tjejer utan att de faller för frestelsen, det räcker bara att de får en invit och det gäller majoriteten av killar. Ni tänker med kuken så är det bara, häll i dem lite sprit dessutom så fösvinner omdömet helt. Jag har nästan aldrig varit med om att bli nobbad av en kille jag visat intresse för i något sammanhang, nu har jag som princip att aldrig vara med en upptagen kille men my god hade jag haft möjlighet många gånger tror du. Kollegor, vänner you name it.

Min förra kille som jag hade en längre relation med skulle bli chockad om han fick veta att så gott som alla hans närmaste kompisar har raggat på mig vid ett eller annat tillfälle (alltså de var min killes kompisar och jag lärde känna dem genom honom). Några efter att vi gjort slut (så mycket för den aldrig-ta-kompisars ex-hederskodexen) men jag har fått avvisa ganska uppenbara taffliga inviter från hans bästa kompisar t.o.m när vi var ihop. En av dem var hemma hos oss på en efterfest när min kille somnat i sovrummet bredvid och jag satt i vardagsrummet med hans kompis, som var sambo och nyss fått barn dessutom. En annan gav mig en kärleksförklaring och förklarade att han varit förälskad i mig länge och hur jobbigt det varit för honom att se mig och min kille ihop och umgås med oss. Han hade den goda smaken att vänta tills vi hade gjort slut åtminstone.

Jag tror inte tjejer är så mycket bättre tyvärr iofs, jo kanske lite men vi är totalt demoraliserade nuförtiden, alla bara tänker på sex. Och appar som Tinder gör det så himla enkelt att träffa andra nu också, man behöver inte ens anstränga sig.

Jo givetvis finns den driften hos alla människor. Men hur man hanterar den säger rätt mycket om en människa, dels vad man har för moral och hur mogen man är. Om man har kommit några steg i sin personliga utveckling inser man att det där är inget man ska hålla på med. Om man värderar sin partner och är en genuin människa kan man inte följa minsta impuls. Människor som inte har någon impulskontroll ska man inte omge sig med öht. Absolut inte ha en relation med.

Man har val i livet och om man tror att man blir lycklig av att vara ständigt sökande och notorisk svikare så är man ute på djupt vatten. Ett enkelt val är att inte ens låta sig frestas med att ha kvar appar som tinder.
Svar på tråden Okej att ha Tinder i en relation eller överreagerar jag?