Anonym (Orolig) skrev 2019-09-27 12:00:39 följande:
Jag lånade min sambos mobil för en snabb googlesökning och såg att den senaste sökningen han hade gjort var efter nakna tonåringar (teen nude). Vi är närmare 40 år och jag har själv barn sedan tidigare varav ett par i tonåren och tycker att tonåringar är just barn. Jag mår illa när jag tänker på att han attraheras av så unga tjejer. Kanske en dum fråga men är det "normalt" att vuxna män går igång på tonårstjejer utan att för den delen vara pedofiler?
Mvh Orolig
Hjärnan hos män är väl programmerad att tända på fertilitet (bland annat)? När är en kvinna som mest fertil? Okej, nu är jag ingen expert men det är väl i åldern 17-21 eller nåt sånt. Timglasformad midja och symmetriska former är ett bra tecken på fertilitet.
Den kvinnliga hjärnan å sin sida är programmerad att finna tecken på bra arvsanlag attraktivt. Bred haka, smala höfter, längd, mörkare röst, breda axlar och symmetri i störst allmänhet m.m. är tecken på friskhet och bra anlag. Även om det såklart finns undantag på individnivå är dessa tecken faktiskt ett ganska bra mått på just hälsa (som man vill föra vidare).
Han kanske tycker att 19-åriga tjejer är snygga men det kanske inte är samma sak som att han skulle vilja ha sex med dom på riktigt?
Jag är 40 år och sitter faktiskt inte och tittar på unga tonåringar så jag vet inte..