• Anonym (Orolig)

Nakna tonåringar

Jag lånade min sambos mobil för en snabb googlesökning och såg att den senaste sökningen han hade gjort var efter nakna tonåringar (teen nude). Vi är närmare 40 år och jag har själv barn sedan tidigare varav ett par i tonåren och tycker att tonåringar är just barn. Jag mår illa när jag tänker på att han attraheras av så unga tjejer. Kanske en dum fråga men är det "normalt" att vuxna män går igång på tonårstjejer utan att för den delen vara pedofiler?

Mvh Orolig

• Svar på tråden Nakna tonåringar
  • Anonym (Nja)

Det är inte normalt enligt mig men samtidigt väldigt vanligt att vuxna män tänder på tonåringar.

• Anonym (E)

Vad tycker du själv?

Det är nog inte en jätteovanlig sak att bli attraherad av åtminstone på idé planet med tanke på all konst, film och litteratur som rör ämnet, unga kvinnor och äldre män. Men jag hade personligen haft väldigt svårt att fortsätta vara tillsammans med en man som har den dragningen till barn. Helt oavsett om det är vanlig eller inte. För jag tycker att det är väldigt olämpligt att en vuxen man är så gränslös.

Å andra sidan så kan man ju inte veta exakt vad en Google sökning betyder. Jag har själv ibland sökt på olämpliga saker enbart för att jag blivit nyfiken på något, tex nyfiken på att se vad som kommer upp.

Jag hade snackat med honom om jag var du... för att se vad sjutton det där handlade om....

• LoveRain

Han är inte pedofil om han tänder på tonåringar. Pedofiler tänder på barn som inte kommit i puberteten ännu eller är i tidigt stadium.

Hur gamla är tonårstjejerna på bilderna? Är det faktiskt personer under 18 år eller är det snarare porrskådisar som låtsas vara under men egentligen är över 18.

Sexuella bilder och filmer på barn under 18 år är barnporr och straffbart.

Om jag hade en tonårsdotter och min sambo satt och tittade på bilder och filmer med inrikting på teen (även om de på bildens egentligen är över 18) så hade jag blivit orolig och känt avsmak för honom. Om det han tittar på faktiskt är personer under 18 år hade jag anmält honom.

• AniieeHär

Eftersom tonåringar i de allra flesta fall går eller har gått igenom puberteten så är man per definition inte pedofil om man tänder på tonåringar, så just den biten kan du lägga på hyllan.

Det är högst normalt att män tänder på färdigutväcklade tjejer även om de råkar vara tonåringar. Inte superfräscht om du frågar mig, men det är samhället/nutida civilisation som har bestämt att det är ofräscht, inte biologin, och tyvärr är det den senare som styr vad vi tänder på.

Inom porren är det för övrigt unga vuxna som betecknas "teens" i 95% av fallen. Ingen är under 18. Om det inte är suspekt porr, då. På google kan man dock hitta lite allt möjligt.

If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Anonym (Micke)
    Anonym (Orolig) skrev 2019-09-27 12:00:39 följande:

Jag lånade min sambos mobil för en snabb googlesökning och såg att den senaste sökningen han hade gjort var efter nakna tonåringar (teen nude). Vi är närmare 40 år och jag har själv barn sedan tidigare varav ett par i tonåren och tycker att tonåringar är just barn. Jag mår illa när jag tänker på att han attraheras av så unga tjejer. Kanske en dum fråga men är det "normalt" att vuxna män går igång på tonårstjejer utan att för den delen vara pedofiler?

Mvh Orolig

Hjärnan hos män är väl programmerad att tända på fertilitet (bland annat)? När är en kvinna som mest fertil? Okej, nu är jag ingen expert men det är väl i åldern 17-21 eller nåt sånt. Timglasformad midja och symmetriska former är ett bra tecken på fertilitet.

Den kvinnliga hjärnan å sin sida är programmerad att finna tecken på bra arvsanlag attraktivt. Bred haka, smala höfter, längd, mörkare röst, breda axlar och symmetri i störst allmänhet m.m. är tecken på friskhet och bra anlag. Även om det såklart finns undantag på individnivå är dessa tecken faktiskt ett ganska bra mått på just hälsa (som man vill föra vidare).

Han kanske tycker att 19-åriga tjejer är snygga men det kanske inte är samma sak som att han skulle vilja ha sex med dom på riktigt?

Jag är 40 år och sitter faktiskt inte och tittar på unga tonåringar så jag vet inte..
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Micke) skrev 2019-09-27 12:37:27 följande:

Hjärnan hos män är väl programmerad att tända på fertilitet (bland annat)? När är en kvinna som mest fertil? Okej, nu är jag ingen expert men det är väl i åldern 17-21 eller nåt sånt. Timglasformad midja och symmetriska former är ett bra tecken på fertilitet.

Den kvinnliga hjärnan å sin sida är programmerad att finna tecken på bra arvsanlag attraktivt. Bred haka, smala höfter, längd, mörkare röst, breda axlar och symmetri i störst allmänhet m.m. är tecken på friskhet och bra anlag. Även om det såklart finns undantag på individnivå är dessa tecken faktiskt ett ganska bra mått på just hälsa (som man vill föra vidare).

Han kanske tycker att 19-åriga tjejer är snygga men det kanske inte är samma sak som att han skulle vilja ha sex med dom på riktigt?

Jag är 40 år och sitter faktiskt inte och tittar på unga tonåringar så jag vet inte..

• TotteE
    Anonym (Orolig) skrev 2019-09-27 12:00:39 följande:

Mvh Orolig

Han kanske hade sökt på söktermen för han visste att få skulle det dyka upp en viss typ av filmer han gillar att runka till?

Kanske inte att det var teen nudes i sig han var ute efter, utan mer att han ville sortera bort annan skräp-porr lite mer?

Han har garanterat googlat för att onanera, men det gör 99% av alla män så det i sig behöver du inte gå i taket för.

Sen ibland när jag har tråkigt och ingenting att göra kan jag också googla på lite vad som helst. Finns massa skumma sökord jag sökt på genom livet bara för att helt enkelt se vad som dyker upp och ingenting annat.
Svar på tråden Nakna tonåringar