• Anonym (Ödlan)

    Vill vara otrogen

    Hej.

    Är tillsammans med en man sedan några år tillbaka och vi har det jättebra. Förutom att jag fantiserar och drömmer om att vara otrogen. Vill ha en passionerad kärleksaffär med någon och det kommer i omgångar, ibland tänker jag inte alls på det och ibland tänker jag på det hela tiden. Då och då tar jag kontakt med mitt ex bara för att liksom. Vill inte göra något som förstör mitt nuvarande förhållande men äe otroligt frestrad att göra det för att prova ???? Börjar fundera om det är spänningen jag vill åt eller om jag helt enkelt inte attraheras av min sambo nåmer. Till saken hör att jag sällan har någon sexlust med honom. Hjälp, vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Vill vara otrogen
  • Anonym (Mhm)

    Är otroligt spännande och roligt, gäller bara att inte lämna bevis som kan hittas.

  • Tecum

    Du vill inte ha sex med sambon, alltså attraheras du inte av honom. Då har ni det inte jättebra, som du påstår. Låter som det är dags för dig att gå vidare.

  • Anonym (A)
    Tecum skrev 2019-09-27 16:02:25 följande:
    Du vill inte ha sex med sambon, alltså attraheras du inte av honom. Då har ni det inte jättebra, som du påstår. Låter som det är dags för dig att gå vidare.
    +1
  • Anonym (Ödlan)

    Inte så lätt att välja att gå vidare, vi har barn ihop.

    Och jag är fortfarande kär..

  • Anonym (Okomplicerad)
    Anonym (Ödlan) skrev 2019-09-27 16:09:57 följande:

    Inte så lätt att välja att gå vidare, vi har barn ihop.

    Och jag är fortfarande kär..


    Ska vi?
  • Walker90

    Jag tycker du ska prata med din man och vara ärlig. Har ni pratat något om att prova sex ihop med andra? Har ni dåligt sex? Om ja, arbeta på att förbättra det!

    Jag är inte jätteattraherad av min man men vill absolut inte vara otrogen. Vi kommer på saker för att pigga upp sexlivet och provar nya saker. Kanske funkar det för er?

  • Anonym (redan)

    Vadå vill inte göra något som skadar er relation? Det gör du ju redan när du ringer ditt ex "bara för att". Tror du din partner skulle uppskatta det? Skulle du själv uppskatta om din partner ringer sitt ex varje gång han blir lite sugen på nåt annat?

  • Anonym (redan)
    Anonym (Mhm) skrev 2019-09-27 15:57:38 följande:

    Är otroligt spännande och roligt, gäller bara att inte lämna bevis som kan hittas.


    Ja det är säkert skitkul om man är empatistörd och narcissistisk
  • Anonym (Yawn)

    Typiskt de bortskämda barnen av idag. Tror att livet alltid ska vara ombytligt och spännande. Kosta vad det kosta vill.

    *suck*

  • Anonym (Mhm)
    Anonym (redan) skrev 2019-09-27 17:04:54 följande:

    Ja det är säkert skitkul om man är empatistörd och narcissistisk


    Nja.. hade jag vart empatistörd så hade jag inte varit noggrann med bevis och sånt, däremot ganska ego.. nog ego för att ta mitt eget självmående och underhållning framför min partners potentiella negativa känslor.

    Och nacisist.. nä, så mkt älskar jag inte mig själv, ej heller tror jag mig stå över nån/alla andra, som sagt.

    Livet är kort helt enkelt, njut av det, med eller utan partners vetskap.
  • sexposed

    Varför inte bara göra slut?

    Du slipper såra någon onödigt mycket, och du slipper själv vacuumet när och om du skulle vara otrogen.

    När du väl vsrit otrogen och kicken är över så kan sannolikt skuld göra sig påmind...å drt vette fasen fall det stärker karaktären.

  • Anonym (Men alltså...)
    Anonym (Ödlan) skrev 2019-09-27 16:09:57 följande:

    Inte så lätt att välja att gå vidare, vi har barn ihop.

    Och jag är fortfarande kär..


    När ni har barn ihop borde du tänka mer med huvudet och mindre med f---an.
  • jrockyracoon
    Anonym (Ödlan) skrev 2019-09-27 15:54:59 följande:

    Hej.

    Är tillsammans med en man sedan några år tillbaka och vi har det jättebra. Förutom att jag fantiserar och drömmer om att vara otrogen. Vill ha en passionerad kärleksaffär med någon och det kommer i omgångar, ibland tänker jag inte alls på det och ibland tänker jag på det hela tiden. Då och då tar jag kontakt med mitt ex bara för att liksom. Vill inte göra något som förstör mitt nuvarande förhållande men äe otroligt frestrad att göra det för att prova ???? Börjar fundera om det är spänningen jag vill åt eller om jag helt enkelt inte attraheras av min sambo nåmer. Till saken hör att jag sällan har någon sexlust med honom. Hjälp, vad ska jag göra?


    Jag tycker den mening du skriver som jag har fetat är väldigt intressant och avslöjar en hel del om hur du tänker och fungerar.

    Det intressanta ligger i att du väljer att tänka på otrohet som om det inte var du som valde det, utan att dina tankar och känslor bara dök upp från ingenstans. Det är ett vanligt tankesätt att man inte kan styra sin känslor, men det är fel. De styrs genom dina tankar och ditt val var du vill lägga ditt fokus.

    Du skulle t.ex. så fort tankarna om otrohet kom upp kunna välja att avfärda dem omedelbart. Du skulle kunna tänka bort det som alternativ. Då skulle antagligen inte fler tankar av det slaget  dyka upp efter ett tag. Och om du sedan kände att attraktionen mellan dig och din man inte var optimal skulle du kanske istället börja samtala om det med honom och rikta ditt fokus på att lösa det problemet.

    Men när du inte väljer att stöta ifrån dig tankarna, så tillåter du dig själv att utveckla dessa fantasier. Tankar och känslor föder mer tankar och känslor. Det du borde fråga dig är huruvida du verkligen vill svika din partner på ett så grundläggande sätt. Är det verkligen den rätta vägen att gå - att falla för frestelsen utan tanke på konsekvenserna?

    Som jag ser det har du ett problem. Du har inte sexlust till din partner. Du löser inte det problemet genom att skaffa dig ett till, större och betydligt mer allvarligt.

    En relation ingår man i med avsikt att kämpa och stödja varandra genom livet i dåliga tider såväl som bra. Problem löser man gemensamt och gör det man kan med kompromisser och andra typer av förhandlingar.

    Så tycker jag att du ska göra här också. Det är omoget att rusa iväg och få bekräftelse av andra så fort ett problem dyker upp i relationen. Det mogna sättet är att berätta om din sexlust för mannen och jobba tillsammans med honom för att hitta tillbaka till den.

    Om du märker att attraktionen till din man helt försvunnit kanske du behöver göra slut. Sedan kan du träffa så många du önskar. Det vore ett betydligt mer ärligt och mindre destruktivt sätt att lösa situationen.

Svar på tråden Vill vara otrogen