• Jiller
    Fri 27 Sep 2019 18:27
    582 visningar
    7 svar
    7
    582

    Snodda tvättider

    Varje gång jag ska gå ner och tvätta på mina bokade tvättider så är det någon annan som tvättar. Verkar som att de inte fattar att man måste boka och inte bara kan gå ner och tvätta när man känner för det. Börjar bli riktigt trött på det här. Har sagt till hyresvärden men inget har förändrats. Har inte möjlighet att skaffa egen tvättmaskin. Någon som har tips och råd om vad jag kan göra?

  • Svar på tråden Snodda tvättider
  • Fri 27 Sep 2019 19:19
    #1

    Du tar ut grannens tvätt ur maskinerna och börjar tvätta ditt eget. Är det din tvättid så är det. 

    Sen kan du ju alltid knacka på och tala om för grannen att h*n har tagit fel tvättid om du vet vem det är eller lämna en lapp så att det inte händer igen.

  • Fri 27 Sep 2019 19:30
    #2

    Jag hade nog avbrutit grannens program. Tagit ut dens tvätt. Tvättat min egen tvätt.

  • Anonym (H)
    Fri 27 Sep 2019 19:33
    #3

    Om hyresvärden inte bryr sig så tycker jag att du ska kontakta hyresgästföreningen eller någon. Märkligt att han inte bryr sig.

  • Fri 27 Sep 2019 20:11
    #4

    Din bokade tid = du har rätt att ta ut den blöta tvätten och ta tillbaka din tid.

  • Prakti­sk58
    Fri 27 Sep 2019 21:31
    #5

    Stoppa maskinerna. Ta ut tvätten och lägg in din.

    Sedan väntar du I tvättstugan.

  • Sat 28 Sep 2019 07:08
    #6

    Du tar ut grannens tvätt såklart. Dom tar din tid för att du inte gör ett skit åt det.

  • Anonym (Linda­)
    Sat 28 Sep 2019 07:55
    #7
    +1

    Om du alltid råkar ut för dett är det gissningsvis samma person som gör det eftersom du inte gör något åt det. Hen vet att på din tid får hen tvätta.

    Avbryt tvätten och ta ut och lägg i en korg. Stanna sen kvar när du själv tvättar.

Svar på tråden Snodda tvättider