• Nicco123

Kostnader bonusfamilj

Varför har ni helt gemensam ekonomi om det är så olika? Jag hade inte velat ha det i ditt fall om ni tjänar ungefär lika och dessa kostnader är av betydelse. Var och en får väll betala för sina barn?

Betalar barnens mamma nått för denna ridning? 

Om inte annat hade jag själv velat behålla mina pengar för att lägga på mig själv... resa/ spara/ shoppa/ landställe men jag är kanske egoistisk, vad vet jag. 

• Nicco123
    neaaaak skrev 2019-09-29 12:10:33 följande:

Men alltså ja förstår inte varför man väljer att leva tillsammans om man inte kan se alla barnens lika värde? Hur gör man i en grund familj om ett barn väljer att spela fotboll och en rida? Måste man då kompensera upp för det barnet som har ett billigare intresse eller hur tänker ni där?!

Jag lever själv i bonus familj. Jag har 1, han har 1 och vi har 2 gemensama. Mitt barn tävlar i cross, hans barn spelar innebandy. 1 av vårat gemensamma barn kör också cross och 1 går på gymnastik. Vi delar på allt helt lika det känns som att manjan lägga sin energi på något betydligt bättre än att bry sig om pengar när det gäller barnens aktiviteter.

Skillnaden på en kärnfamilj och bonusfamilj är att mina barn är mina barn även om man separerar, bonusbarn är inte det, de försvinner i stort sätt och där står man med en antagligen ganska ansträngd ekonomi när man separerar och bara har en inkomst ist för två för ett hushåll. DÅ hade det varit väldigt bra att själv ha sparat dom pengarna man lagt på partnerns barn. Nej det behöver inte vara millimeterrättvisa men är det stora skillnader och betydande för den gemensamma/ individuella ekonomin borde man tänka till.
Svar på tråden Kostnader bonusfamilj