• Anonym (Marita)

Maken blivit helt gråhårig sista året :(

Jo det är så att min make har fått grått hår och skägg. Jag har stört mig på hans gråa hår i ett par år nu men det var liksom enstaka hår, men nu är allt helt grått. På huvudet och skäggväxten. Detta har hänt i år.

Vältränad fin kropp men aldrig vart särskilt attraktiv i ansiktet och grått hår och skägg gör det ju inte bättre direkt...Rynkor osv på det. Man ser verkligen hur gammal han har blivit även om kroppen är bra. Han är 45 och det syns verkligen att han är 45. trots kroppen.

Vad skall en göra åt detta?? Det är verkligen något som stör... 

• Svar på tråden Maken blivit helt gråhårig sista året :(
  • Anonym (livets små överraskningar)
    Anonym (xyz) skrev 2019-09-30 15:34:50 följande:
    Min partner är 13 år äldre än jag. Han är betydligt rynkigare än jag, flintskallig och har gråsprängt skägg. Jag tycker han är enormt sexig :)
    Härligt fortsätt njut!
  • Anonym (Eh?)
    Anonym (Marita) skrev 2019-09-29 00:07:22 följande:

Jo det är så att min make har fått grått hår och skägg. Jag har stört mig på hans gråa hår i ett par år nu men det var liksom enstaka hår, men nu är allt helt grått. På huvudet och skäggväxten. Detta har hänt i år.

Vältränad fin kropp men aldrig vart särskilt attraktiv i ansiktet och grått hår och skägg gör det ju inte bättre direkt...Rynkor osv på det. Man ser verkligen hur gammal han har blivit även om kroppen är bra. Han är 45 och det syns verkligen att han är 45. trots kroppen.

Vad skall en göra åt detta?? Det är verkligen något som stör... 

Eh?

Gifte du dig med din man och tänkte "nu lever vi unga i alla våra dagar, istället för lyckliga i alla våra dagar?"

Du är inte mycket till kvinna att hålla i handen när det stormar. Hade du lämnat direkt om han råkat ut för en olycka som förstört hans utseende? 

• Anonym (enkelt)
    Anonym (livets små överraskningar) skrev 2019-09-29 20:24:48 följande:
    Jag tror majoriteten av alla människor tänker som jag och TS om de bara vågade erkänna det, iallafall minst hälften. Varför tror du annars otrohet och att jaga yngre vore så hett?  Se på utvecklingen i medelåldern då partners dumpas för betydligt yngre upplagor och folk blir som galna och nyväckta sexuellt. Jag tror få människor tänder på det åldrade av naturliga skäl men att känna kärlek är universalt och åldersoberoende, men istället går sexlivet på sparlåga för att lusten inte infaller sig och man inte tänder på varandras utseende och kropp längre.

Behövs sällan en hjärndoktor, bara en ny partner och yngre modell!
    Tankevurpa - du frågar dig inte varför dessa yngre upplagor dras lika mycket till de äldre som tvärtom - eller pratar du om att de äldre tvingar sig på de yngre som inte kan säga nej?

• Anonym (jag)

Mitt ex blev gråhårig och halvt flintis redan när han var 23år. Men 45 år är ganska normalt att bli det tyvärr. :-/

• Anonym (kom igen)

Om han sköter om sig för övrigt och har bra personlighet osv så spelar ju grått hår igen roll! Det kan tom se hett ut och visa på en mogen man.

• Anonym (kom igen)
    Anonym (livets små överraskningar) skrev 2019-09-29 20:24:48 följande:
    Jag tror majoriteten av alla människor tänker som jag och TS om de bara vågade erkänna det, iallafall minst hälften. Varför tror du annars otrohet och att jaga yngre vore så hett?  Se på utvecklingen i medelåldern då partners dumpas för betydligt yngre upplagor och folk blir som galna och nyväckta sexuellt. Jag tror få människor tänder på det åldrade av naturliga skäl men att känna kärlek är universalt och åldersoberoende, men istället går sexlivet på sparlåga för att lusten inte infaller sig och man inte tänder på varandras utseende och kropp längre.

Behövs sällan en hjärndoktor, bara en ny partner och yngre modell!
    Jo men män vill ha yngre kvinnor för de är mer fertila då, men kvinnor vill ha äldre män för de är bättre lämpade för att försörja och beskydda en familj. Nu pratar jag helt ur ett biologiskt perspektiv, men jag tror sånt där hänger kvar. Kvinnor blir dessutom oftast ihop med en man som är några år äldre än henne. Så jag tror det finns många olika faktorer som gör att kvinnor jagar både yngre och äldre män. 

Oftast handlar det väl inte om att man inte tänder på varandra pga deras utseende och kropp utan för att man tappat lusten för varann helt enkelt pga tristess och att allt blivit vardag. 
  • Aurora Borrealis

Det där går inte för sig! Färga hans hår och raka skägget snyggt i en kort skäggfrisyr hos en manlig frisör som rakar med kniv. Ta honom till frisören. Manliga, utländska homosexuella frisörer brukar göra snyggast jobb på mäns hår. Jag vet en i Göteborg som är jätteduktig om du bor här. Blir det värre att han blir flint får han läggas in och så får de sy fast ett hår på huvudet. Det finns ju vissa gränser i hur lågt det får sjunkas. Stackarn.

• Anonym (ära din man!)

En människa åldras, vilken chock! Hag kan lova att det gäller dig också.

• Anonym (ångermanlänning)

Nu är jag kille så jag har inte koll på vad kvinnor tycker är sexigt men det har väl funnits många män som kvinnor tyckt att dom varit sexiga fast dom blev gråhåriga rätt tidigt. Gere tex eller Clonney.

• Anonym (kom igen)
    Anonym (ångermanlänning) skrev 2019-09-30 23:45:28 följande:

Nu är jag kille så jag har inte koll på vad kvinnor tycker är sexigt men det har väl funnits många män som kvinnor tyckt att dom varit sexiga fast dom blev gråhåriga rätt tidigt. Gere tex eller Clonney.

Jag tror inte gråhårigheten i sig är avtändande för kvinnor, utan snarare dålig livsstil, dålig frisyr och andra saker, och där kanske gråhårighet är en del i det. Nej Gere och Clooney är knappast mindre heta för att de är gråhåriga, snarare mer!? Men jag är också kille så jag har inte nån koll egentligen. Glad
Svar på tråden Maken blivit helt gråhårig sista året :(