Anonym (livets små överraskningar) skrev 2019-09-29 20:24:48 följande:
Jag tror majoriteten av alla människor tänker som jag och TS om de bara vågade erkänna det, iallafall minst hälften. Varför tror du annars otrohet och att jaga yngre vore så hett? Se på utvecklingen i medelåldern då partners dumpas för betydligt yngre upplagor och folk blir som galna och nyväckta sexuellt. Jag tror få människor tänder på det åldrade av naturliga skäl men att känna kärlek är universalt och åldersoberoende, men istället går sexlivet på sparlåga för att lusten inte infaller sig och man inte tänder på varandras utseende och kropp längre.
Behövs sällan en hjärndoktor, bara en ny partner och yngre modell!
Jo men män vill ha yngre kvinnor för de är mer fertila då, men kvinnor vill ha äldre män för de är bättre lämpade för att försörja och beskydda en familj. Nu pratar jag helt ur ett biologiskt perspektiv, men jag tror sånt där hänger kvar. Kvinnor blir dessutom oftast ihop med en man som är några år äldre än henne. Så jag tror det finns många olika faktorer som gör att kvinnor jagar både yngre och äldre män.
Oftast handlar det väl inte om att man inte tänder på varandra pga deras utseende och kropp utan för att man tappat lusten för varann helt enkelt pga tristess och att allt blivit vardag.