• Sun 29 Sep 2019 08:50
    517 visningar
    1 svar
    1
    517

    Vad händer med killen??

    Jag har ett typiskt såntdärt

    "Jag-vet-inte-om-killen-gillar-mig-tillbaka-men-han-brukar-kolla-på-mig" problem. Dock så har jag en liten speciell historia bakom det. För det började med att jag bytte skola och hade två år kvar medan han hade ett och redan första veckan la jag märke till honom och han till mig. Resten av året hade vi fått blickar av varandra och känslan av att den andra personen har koll på dig. Jag tror inte att hsn bisdte så mycket om mig men jag fick hela yoden reda på något nytt om honom.

    Vi hann säga två ord till varandra innan den slutade skolan. Dock så hittade jag hans snap samma vecka som han slutade och adda honom. Han adda tillbaka men kände inte igen mitt namn men vi började skriva i över 1h och han sa sen att han vet vem jag va. Sen trodde jag att det var slut men han började skicka snaps och det slutade med att snapade varandra hela sommarlovet. Under denna period var han bortrest så man fick ändå ganska mycket tid för sig. Jag kunde känna av att han bryr sig o gillade att skriva med mig eftersom han alltid kom ihåg att skicka och även på de sätt han formulerade sig. Det kom till den grad att han även började skicka röda hjärtan och flera i rad (är frf inte söker på vad han menade med dem). Jag kunde oxå skicka tillbaka men mest för att det inte skulle bli stelt.

    När han reste tillbaka så kunde vi fortsätta snapa, till och med in på skolstarten. Däremot blev det lite konstigt efter nån månad inpå skolstarten. Vi råkade träffas av nån slump och skulle ha vårt riktiga första samtal Face to Face efter mer än 3 månaders chatt. Det var väldigt kort och vi hälsade iaf men lite stelt. Han slutade snapa text o skickade bara selfies men efter två dagar så började han igen med "Va gör du då <3" Men det kändes skumt att skicka hjärtan till en kille som jag egentligen inte ens känner sådär jättebra så jag skickade en vanlig emoji och kommande gånger kunde vi snapa utan hjärtan. Sen slutade vi skriva helt och hållet och hade bara dagar. En månad senare träffades vi slumpmässigt igen och fick ett långt o roligt samtal. Dock så kom det en vän till honom från hans tidigare klass och den killen visste förmodligen inte om oss två att vi snackar så jag avslutade samtalet och fortsatte min dag. Efter detta samtal så fortsatte han att skicka selfies och ingen text. Dock så kunde han ändå fråga nångång varannan vecka med vgd eller godmorgon. Bara senaste veckan skickade han gm<3 Men jag vågade bara besvara med emoji.

    Nu undrar jag varför han gör som han gör, varför han på något sätt vill börja om lite o skicka gm/gn som han gjorde förut varje dag samt varför han börjar skicka hjärtan igen. Jag tror ju att han iaf har tappat intresset eller inte bryr sig lika mycket om mig som innan. Han brukar alltid kolla mina stories.

    Det värsta är att han ska komma och besöka vår skola igen i slutet av skolåret med hela sin klass och jag vet inte hur jag ska förhålla mig till det om vi liksom inte har skrivit men ändå träffats två gånger. Jag vill inte att det blir stelt men inte heller att andra i min och hans klass ska ge oss blickar eftersom de inte vet att vi har snapat i över 4 månader nu...

    Hjälp!


    1
  • Svar på tråden Vad händer med killen??
  • Sun 29 Sep 2019 09:20
    #1

    Vad vill du med er kontakt? Är du intresserad?

    .

    Finns väl två alternativ: Han är intresserad men lika osäker som du på hur han ska ta det vidare. Eller så håller han kontakt med dig som lite tidsfördriv och härlig bekräftelse. Beror helt på vilken typ han är. Är han mer tillbakadragen och blyg i allmänhet skulle jag tippa på det första. Är han mer självsäker och öppen så tippar jag på det andra.

    Är du intresserad så bestäm en träff istället, annars kommer detta rinna ut i sanden snart. Då får du ju veta om han faktiskt är intresserad.

Svar på tråden Vad händer med killen??