Ömmar och värker i rensad rotfylld tand!
Allt började för ca 1 månad sedan då en tandbit lossnade på en redan rotfylld tand. Som blev rotfylld för 10 år sedan. Jag fick en tid till tandläkaren och hon tog en röntgenbild av den rotfyllda tanden och såg på bilderna att det fanns var vid rotspetsen och fyllningen i tanden inte var tätt. Dåligt gjord från början. Nåja, hon borrade lite i tanden som då är död så jag kände ingenting och fyllde igen hålet. Fick en ny tid några vekor senare, alltså i torsdags så skulle hon rensa kanalerna igen och borra och fila ner i rotkanalen och lägga i bakteriedödande. Ska tillbaks 24.10. Allt detta gjorden med bedövning. PÅ torsdags kväll när bedövningen släppt så ömmade det och värkte i käken och tanden. DEt fortsatte på fredagen, så jag ringe till tandläkaren och frågade om det var normalt att det värker så? Hon sa att det kunde kännas i den några dagar efter ingreppet, men ta värkmedicin. Men skulle jag svälla upp i käken och få feber skulle jag åka in till dejour tandläkaren. Än idag och just nu värker det i hela käken under tanden och ömmar i den, är inne på dag 3 med samma värk. Ska det hålla på så länge eler är det nåt som inte står rätt till?
Är det nån som vet vad dom gör åt detta? Nån som varit med om samma?