• lämnadvilsen

Komma över ex

Hej

Har ni några kloka ord om hur man släpper taget om sitt ex?

Det var två år sedan vi separerade och jag är fortfarande sorgsen och deppig speciellt under ledig tid typ helger då jag, vad jag än gör, känner att jag hellre velat vara med henne. Det är ännu värre nu också då jag sett henne med sin nya och då vårat gemensamma barn oskyldigt nämner honom.

Känner mig värdelös och hopplös och speciellt då jag aktivt sökt nytt förhållande under den här tiden men inte ens varit i närheten av något.

Har fått hjälp av psykiatri med medicin och har kontaktat dom igen för terapi

Det är så jävla jobbigt så jag vet inte vad jag ska ta mig till

Mvh

• Svar på tråden Komma över ex
  • Anonym (Emma)

Önskar att jag hade en Quick fix åt dig men att komma över någon är inte något som bara händer att man en dag bara vaknar upp och känslorna är borta. Utan man måste jobba aktivt för att komma över någon. Man måste omprogrammera sin hjärna.

Det försvårar ju situationen när ni måste ha kontakt men det går ändå.

När tankarna kommer på henne låt inte dem ta över utan försök med all din kraft att tänka på något annat eller distrahera dig med att göra något. När man framkallar minnen så framkallar man även känslorna.

Att dejta kanske inte är det bästa just utan fokusera på dig. Det finns en anledning till varför så många börjar jobba på sig själva efter ett uppbrott. Vad har du för intressen? Vad gillar du att göra? Vad vill du utveckla hos dig?

Jag tipsar många om detta klipp då det "väckte" mig efter ett uppbrott och fick mig att aktivt jobba för att komma över mitt ex. Hoppas det kan vara till nytta för dig med.

• lämnadvilsen

Tack för dina kloka ord. Ska försöka anstränga mig för andra tankar men jag är svag och har då svårt att stå emot fantiserande av henne. Jag ska också kolla på länken

Svar på tråden Komma över ex