• Mon 30 Sep 2019 20:08
    1745 visningar
    11 svar
    11
    1745

    Mjuka överdragsbyxor som inte "prasslar"

    Hej!

    Behöver tips på ytterkläder till min åttaåring. Han hatar hängslebyxor och gillar inte varken otympliga tjocka byxor eller såna där tunna skalbyxor som prasslar. 
    Söker alltså tips på kläder han kan röra sig bra i, som är varma och inte prassliga i materialet. 

    Tack på förhand! :)

  • Svar på tråden Mjuka överdragsbyxor som inte "prasslar"
  • Gameof­throne­s
    Mon 30 Sep 2019 20:19
    #1

    En fråga? Det är inte många barn som har överdragsbyxor numer innan vintern. Just vid denna ålder.

    Är det så att han har behov utav det?

  • Mon 30 Sep 2019 20:36
    #2

    Hallå, nä det har han kanske inte. Menar du att åttaåringar har bara jacka? Jag menar till vintern alltså.

  • Gameof­throne­s
    Mon 30 Sep 2019 20:55
    #3

    I våran skola har dem det. Inge vill ha sådant längre.

    Överdragsbyxor, vill du ha budget kolla upp xxl.se dechlathon.se, hm.se

    Eller dyra Naturkompaniet, Houdini är bra,

  • Mon 30 Sep 2019 21:23
    #4

    Jag undrar över vilken sorts byxa jag kan köpa för att slippa prassel. Är softshellbyxor bra? Kan man ha såna på vintern?

  • Gameof­throne­s
    Mon 30 Sep 2019 22:04
    #5

    Jag tycker softshell är bra. Mina barn har ärvt min varma blod. Fryser inte i första taget.

    Det finns tjocka och flecce i softshell,

    Sen finns det mer vanligare softshell vinterbyxa typ. Mina barn använder tunna softshell byxor utan häng.

    Samma med jackor bra medeltjocka vinterjackor om det är kallt har dem en vanligare tjockare tröja eller tunnare Fleccejacka.

    Fryser ditt barn lätt?

    Jag köper oftast budgetgrejer till mina barn och ärver från sina kusiner. Ekonomiskt, bra för miljön. Gör inte gör vara snål utan mina barn växer som ogräs. Det enda jag köper i dyrare det är skor Sorel det är standard hos oss. Köper budget också som extra. Alltid bra och ha speciellt till skolbarn.

  • Tue 7 Jan 2020 21:08
    #6

    Man är nog rörligare i overall än i jacka och täckbyxor. Vad som ?prasslar? beror nog på märke. Annars kan man välja bort benytterkläder helt och hållet och ha långkalsonger i stället, dock med risken att byxorna blir våta.

  • Mon 17 Feb 2020 20:29
    #7

    Man har inte overall till en åttaåring.

    Min dotter har överdragsbyxor i softshell. De prasslar inte och har inte hängslen, vilket hon också uppskattar. De är dock köpta på Lidl, så har inga tips men du kan ju googla på byxor i softshell och se om du hittar några passande.

  • Fri 21 Feb 2020 19:33
    #8
    isotop skrev 2020-02-17 20:29:34 följande:

    Man har inte overall till en åttaåring.

    .


    Vad menar du med det? Varför skulle man inte ha det?
  • Sun 23 Feb 2020 19:26
    #9

    Därför att det nästan inte är några i första klass eller över som har overall (här). Inget man köper helt enkelt...

  • Tue 25 Feb 2020 19:43
    #10
    isotop skrev 2020-02-23 19:26:03 följande:

    Därför att det nästan inte är några i första klass eller över som har overall (här). Inget man köper helt enkelt...


    Ah, så du gör ett generellt uttalande om vad "man har" utifrån en mycket lokal personlig observation? Det kan nog se olika ut på olika orter och barn kan ju ha egna önskemål om kläder som inte vi vuxna behöver moralisera över.
  • Anonym (Några har)
    Tue 25 Feb 2020 19:56
    #11
    +1
    isotop skrev 2020-02-23 19:26:03 följande:

    Därför att det nästan inte är några i första klass eller över som har overall (här). Inget man köper helt enkelt...


    Så tänkte jag också men både i 1an, 2an och nu 3an vill mitt barn mycket hellre ha overall, det går fort när man ska ut och leka men sen så skiter han i vad andra tycker och har på sig vad han själv tycker är snyggt och bekvämt
Svar på tråden Mjuka överdragsbyxor som inte "prasslar"