• Anonym (Orkarintemer)

Fick ett meddelande från nån som knäckte mig...

Jag är så ledsen nu... Gifte mig i fredags och är gravid i v20... Såg på min makes FB på fredagkvällen att en tjej hade gjort ledsna och arga gubbar på alla bilder min man lagt ut på mig...

Har tydligen denna person på min vänlista men vet ej vem hon är, han har inte henne på sin.

Frågade henne varför hon gjort så och om hon har något problem med mig och hon svarade:

Din make är sexig.

Hade sex med honom på (en krog i stan jag vet att han gått ut på en gång utan mig och då ljög och sa att han bara skulle hem till en vän, han hade blockat mitt nummer och skrev ett sms till mig vid tretiden på natten att han råkade somna vid Netflix och kommer hem imorgon)

2 av 5 Stjärnor

Gick lite väl fort...

Jag fick en klump i magen och frågade när detta var och hon svarade rätt månad.

Hon är bara 17 år gammal och jag började storgråta och väckte min man som blev irriterad över att jag trodde på henne och sa att det inte var sant.

Saken är den att när han kom hem dagen efter hade han köpt fina underkläder till mig och när vi skulle ha sex började han gråta. Han gråter aldrig, frågade honom vad som var fel och han sa att det var för att jag är så smal. Jag har varit smal hela tiden sedan vi träffades och vägde lika mycket då som jag alltid gjort. Fattade att han gjort nåt dumt och kollade i hans mobil när han sov och såg två nummer som hette Arbetsförmedlingen och ett som hette Arbetsförmedlingen Kurs. Båda var mobilnummer... Kollade upp Kursen då han inte går i nån kurs och såg att numret gick till en tjej som var 28 år. Väckte honom och han reagerade med ilska och sa att han gick på krogen och att han tog hennes nummer för att blocka det senare. Fick sedan reda på att det var en lögn och att de dansat och pratat och han kallar det ?en blunder?. Eftersom jag var så upprörd kollade jag aldrig det andra numret och dagen efter var det borta.

Jag har också ertappat honom tre gånger med att ha lagt ut en bild på sitt kön på en sexletarsajt där han sökt sexpartners...

Jag älskar honom så mycket och valde att försöka förlåta och blev sedan gravid 5 månader senare och valde att behålla och nu har vi gift oss och så kommer detta.

Han säger att det måste vara något psycho som vill jävlas med mig, men hur skulle hon kunna veta att han var just på det utestället den månaden???

Jag sa att det kanske var den andra tjejen som känner henne och fått henne att skriva så men det tror han absolut inte. Jag har en känsla av att han haft en affär med 28-åringen eller tänkt inleda det och träffat nån annan tjej innan när han påstått att han jobbat över. Han jobbar inte kvar på stället han jobbade på förra året, men då slutade han jobbet kl 16 men kom oftast hem 9-10 på kvällen. Det saknades också 4 kondomer från paketet vi hade kondomer i men han blev arg när jag sa det och sa att de ramlat ut så han slängde dem. Saken är den att de satt ihop i paketet och omöjligt kunnat lossna.

Jag mår så otroligt dåligt nu och vill inte ha det här barnet längre, vill inte vara gift längre och vi har inte skrivit äktenskapsförord. Hur ska jag göra???

Han vill inte ens prata om det trots att han vet att jag är ledsen... Faktum är att jag inte ens vill leva längre.

Om han bara ville prata med mig utan art ljuga... Då hade jag mått lite bättre men nu känns allt nattsvart. Jag älskar honom fortfarande men det känns inte son att han älskar mig när han inte förstår hur krossad jag är och att jag har ett behov av att prata om det. Han säger att vi har det bra och att vi inte ska älta, men jag vill ha alla korten på bordet. Jag vill kunna gråta och bli tröstad, men han hävdar att han inte varit otrogen och att jag aka tro på honom. Han säger att den där tjejen är sjuk i huvudet och den andra tjejen vars nummer han tog var bara en blunder och han tyckte inte hon var snygg. Varför tog han då hennes nummer? Varför alla sexletarsajter?

Jag ångrar så att jag behöll detta barnet och jag vill inte att han ska ha hälften av mina tillgångar och jag vill inte att han ska bo kvar här tills han hittat lägenhet och han har rätt att bo kvar i tre månader - set vet han om och det sa han när jag ville göra slut i början på året. Men det skulle knäcka mig totalt! Jag har ju fortfarande känslor kvar men han verkade lika glad ändå när jag gjorde slut i början på året och spelade Xbox och skrattade som vanligt medan jag låg och grät.

Vad ska jag göra??? Jag vill att han ska älska mig lika mycket som i början och göra allt för att behålla mig. Jag vill att han ska tala sanning och att vi ska reda ut allting... Hur ska jag få honom att förstå hur viktigt det är för mig...?

Och vad tror ni om den där 17-åringen som skrev så? Det var så sjukt provocerande skrivit av henne.

• Svar på tråden Fick ett meddelande från nån som knäckte mig...
  • Anonym (Lite salt)

Ja han har varit otrogen.

Försök få honom att skriva på äktenskapsförord. Var jobbig och tjatig och gnäll tills han gör det typ.

Beklagar....

• Anonym (tobbe)

Han låter som en skitstövel. Gå vidare och leta efter en riktig man.

• Anonym (Jenny)

Vilken hemsk situation du befinner dig i TS. Har du någon att prata med? Det behöver du.

Jag tror tyvärr att han varit otrogen. Bara det att han lagt ut bilder på sig själv på sexsajter är att gå långt över gränsen. Han kommer sannolikt inte att sluta, utan som mest ligga lågt ett tag för att sedan sätta igång igen.

Att han kallar tjejerna för Arbetsförmedlingen osv i telefonen känns ganska slipat och uträknat gjort av honom... inte något man bara ojsanhoppsan gör på fyllan.

Prata med någon du har förtroende för TS. Sitt inte ensam med dina tankar. Jag tycker även att du ska ta upp det här med din barnmorska på mvc. Hon kan stötta samt remittera dig till psykolog, det kan verkligen vara bra i en sådan här situation.

• Anonym (E)

Han är en narcissist med psykopatiska drag. Han saknar förmågan att känna empati och på riktigt bry sig om och älska andra. Du vill stt han ska förstå, trösta, bry sig, kämpa för dig. Det är förståeligt men det kommer inte hända. Om han verkade bra i början och kanske stundtals fortfarande så är det för att han spelade teater. Dessa personer vet exakt hur de ska bete sig för att verka bra och få folk att gilla dem men det är falskhet rakt igenom. Gå vidare, skilj dig, sörj. Med tiden får du försöka acceptera hur det blev och med insikten om att det inte hade kunnat blivit annorlunda eftersom han saknar vissa normala förmågor, så som rmpati, kanske det känns lite lättare till slut.

Var kall men saklig mot honom. Ge ingenting mer av dig själv - han har fått och tagit tillräckligt. Om du har möjlighet så flytta hem till familj eller vänner de tre månaderna det tar innan han ska vara ute så gör det och svara inte på kontaktförsök om sådana kommer.

• Anonym (Vilket kap)

Han har varit otrogen och han kommer fortsätta vara otrogen framöver. Ett riktigt kap till man du gift dig med ts. Han kommer aldrig hålla sig trogen dig.

• MammaTillDansband

Det är klart att ditt hjärta värker nu! Det gör ont att inse att den man du trodde du älskade inte fanns på riktigt, han bara låtsades för att få dig på kroken. Den här otrogne, empatilöse mannen är hans riktiga jag.

Det du ska göra nu är att ta ett djupt andetag, sedan går du in på skatteverket.se och skriver ut en blankett "ansökan om äktenskapsskillnad" har jag för mig att den heter (använd sökfunktionen). Det finns en blankett när ni är överens om att skiljas som ni skriver på båda två, och en blankett om bara du tänker skriva på. Använder du den sistnämnda tar det ett halvår innan skilsmässan går igenom, och då föds ditt barn inom äktenskapet = ni får gemensam vårdnad om barnet, vilket inte är att rekommendera med en sån pappa! Använder du blanketten ni ska skriva på båda två, går skilsmässan igenom i princip direkt.
    När du ändå är inne hos Skatteverket ska du beställa personbevis för skilsmässa, det får du hem och ska skicka in ihop med ansökningsblanketten. Kan du din mans personnummer kan du beställa ett sånt personbevis åt honom med, det skickas till folkbokföringsadressen.
    Sen betalar du in avgiften till tingsrätten för ansökan om äktenskapsskillnad, det står hos Skatteverket hur du ska göra.

Och vad gäller att dela lika på era tillgångar kommer det troligen inte bli så eftersom ni har varit gifta så kort tid. Har man varit gift mindre än 5 år delas det inte 50/50 (sambotid före äktenskapet räknas dock). Prata med en advokat, du kanske har rättshjälp i din hemförsäkring eller via ditt fackförbund.

Du klarar det här, ett steg i taget! Du har ditt älskade väntade barn att ta hand om, och det är 100 gånger bättre att vara ensam mamma än att leva i ett dysfunktionellt förhållande!

• Anonym (Lite salt)
    MammaTillDansband skrev 2019-10-01 06:30:36 följande:

Det är klart att ditt hjärta värker nu! Det gör ont att inse att den man du trodde du älskade inte fanns på riktigt, han bara låtsades för att få dig på kroken. Den här otrogne, empatilöse mannen är hans riktiga jag.

Det du ska göra nu är att ta ett djupt andetag, sedan går du in på skatteverket.se och skriver ut en blankett "ansökan om äktenskapsskillnad" har jag för mig att den heter (använd sökfunktionen). Det finns en blankett när ni är överens om att skiljas som ni skriver på båda två, och en blankett om bara du tänker skriva på. Använder du den sistnämnda tar det ett halvår innan skilsmässan går igenom, och då föds ditt barn inom äktenskapet = ni får gemensam vårdnad om barnet, vilket inte är att rekommendera med en sån pappa! Använder du blanketten ni ska skriva på båda två, går skilsmässan igenom i princip direkt.

När du ändå är inne hos Skatteverket ska du beställa personbevis för skilsmässa, det får du hem och ska skicka in ihop med ansökningsblanketten. Kan du din mans personnummer kan du beställa ett sånt personbevis åt honom med, det skickas till folkbokföringsadressen.

Sen betalar du in avgiften till tingsrätten för ansökan om äktenskapsskillnad, det står hos Skatteverket hur du ska göra.

Och vad gäller att dela lika på era tillgångar kommer det troligen inte bli så eftersom ni har varit gifta så kort tid. Har man varit gift mindre än 5 år delas det inte 50/50 (sambotid före äktenskapet räknas dock). Prata med en advokat, du kanske har rättshjälp i din hemförsäkring eller via ditt fackförbund.

Du klarar det här, ett steg i taget! Du har ditt älskade väntade barn att ta hand om, och det är 100 gånger bättre att vara ensam mamma än att leva i ett dysfunktionellt förhållande!

Precis. Hur länge var ni sambo innan giftermålet? Det spelar roll för hur ni ska dela.

Han kommer fortsätta såra dig.
  • vampyria2

Beklagar att du ska behöva gå igenom det här nu när du behöver stöttning och kärlek i massor <3

Han lär ha varit med tjejen, varför skulle hon skriva så annars faktiskt.
    Du kommer att må så mycket bättre i långa loppet om du går och visar honom att du klarar dig bra själv, det kommer få honom attt vakna till för nu låter det ju som att han tar dig för givet...klart han är ledsen men vissa känner det inte första veckorna utan när det har lagt sig och man fattar att jäklar det är ju på allvar och då kommer han komma krypande, jag lovar.

• Anonym (Lea)

Du vet nog vad han går för och att ni aldrig kan få ett harmoniskt liv. Snälla, bespara barnet från misären och lämna honom. Du kommer att se tillbaka om några år och vara så glad att du lämnat.

• Anonym (Lisa)

Går det inte att få äktenskapet annullerat? Du har gått in i det i god tro och han har lurat dig och varit otrogen. Om man kan annullera så borde ju inte gälla att han ska ha hälften. Jag hade aldrig stannat hos den mannen. Du kommer att bli sårad igen och igen tills ditt självförtroende är totalt kraschat. Du måste göra nåt nu.

• MammaTillDansband
    vampyria2 skrev 2019-10-01 07:00:19 följande:

Beklagar att du ska behöva gå igenom det här nu när du behöver stöttning och kärlek i massor <3

Han lär ha varit med tjejen, varför skulle hon skriva så annars faktiskt.
    Du kommer att må så mycket bättre i långa loppet om du går och visar honom att du klarar dig bra själv, det kommer få honom attt vakna till för nu låter det ju som att han tar dig för givet...klart han är ledsen men vissa känner det inte första veckorna utan när det har lagt sig och man fattar att jäklar det är ju på allvar och då kommer han komma krypande, jag lovar.

Nejnejnej! TS ska inte vänta på att han "kommer krypande", hon ska gå vidare med sitt och sitt väntade barns liv - utan honom! Han kommer aldrig sluta ta henne för givet eller vara otrogen, såna personer fungerar inte så.
  • Bananböjaren

Lite svårt att ta detta på allvar men ta genast kontakt med kyrkan eller vilken instans som nu vigde och se om det går att annulera äktenskapet. Det kan hända att pappersarbetet inte är klart ännu. Gör det direkt, denna människa du gift dig med är ett riktigt stolpskott.

• Pope Joan II

Sjukt provocerande skrivet av 17-åringen? Det var en väl en helt rimlig sak av en tonåring att göra, och om något ska du väl vara tacksam över hennes kurage. 

Hela ditt inlägg är en uppräkning av diverse svek och lögner från din mans sida, så jag tycker att du ska lägga skulden där den hör hemma. 

• MammaTillDansband
    Anonym (Lisa) skrev 2019-10-01 07:12:08 följande:

Går det inte att få äktenskapet annullerat? Du har gått in i det i god tro och han har lurat dig och varit otrogen. Om man kan annullera så borde ju inte gälla att han ska ha hälften. Jag hade aldrig stannat hos den mannen. Du kommer att bli sårad igen och igen tills ditt självförtroende är totalt kraschat. Du måste göra nåt nu.

Nej, man kan inte annullera äktenskap i Sverige, det är skilsmässa som gäller.
  • Anonym (A)
    Anonym (Lite salt) skrev 2019-10-01 00:53:15 följande:
    Ja han har varit otrogen.

Försök få honom att skriva på äktenskapsförord. Var jobbig och tjatig och gnäll tills han gör det typ.

Beklagar....
    Håller med
  • Anonym (Kosing)

Beklagar så vad som hänt dig!

Funderar på om du kan köpa något till dig som är enskild egendom så att du på så vis behåller dina tillgångar vid skilsmässa. Smycken tex.

Någon som vet om det går att göra så?

• Anonym (Ellinor)

Om ni inte var sambos i över 5 år innan ni gifte er kommer du inte behöva ge honom hälften av dina tillgångar. Då räknas ert äktenskap som kortvarigt och då behöver man inte dela 50/50.

Dock tycker jag väl också att du visste om det här när du gifte dig med honom. Det här var ju inte hans första snedsteg direkt... Synd att du inte såg honom för vad han var tidigare.

Gällande 17-åringen bör du bara vara tacksam gentemot henne. Visst att det var provocerande, men det fick dig ju att vakna.

Svar på tråden Fick ett meddelande från nån som knäckte mig...