• VillaVillerkulla

Vad har du för bolåneränta?

Vad har du för bolåneränta?

Bank:

Storlek på lån:

Bindningstid (rörlig):

• Svar på tråden Vad har du för bolåneränta?
  • Anonym (Bra)

Generellt verkar ni ju ha förhandlat rätt bra?

• Soffan1989

Jag har rörligt lån på Länsförsäkringar, 2 000 000 kr i skuld (skuldsättningsgrad 70%) och en ränta på 1,34 %. 

• Anonym (myself)
    Anonym (My) skrev 2019-10-01 16:17:11 följande:
    Kollade va 1.1% på bundna och 0.6% på rörliga lånet. Så totalt betalar vid 1133 kr per månad i ränta.
    Wow, hur fick ni en sån låg ränta just på Swedbank?! Vi lämnade dem just pga att erbjudande av ränta var inte alls inbjudande
  • Anonym (myself)
    Don3 skrev 2019-10-01 10:21:03 följande:

Ränta: 1,29%

Bank: Avanza

Storlek på lån: 715000

Bindningstid (rörlig): Rörligt

Får jag fråga, har ni alltid varit kunder hos Avanza? Och om ni har blivit kunder för att få bolån där - behöver ni flytta allt dit (konto, kort, mm) också?
  • Guapa

1,4% hos Handelsbanken, och då ingår ett låneskydd med trygghetskapital som löser halva lånet om någon av oss skulle avlida. 2,5 milj i lån, 50% belåningsgrad. Känns som om det är dags för omförhandling..

Vi har inget pensionssparande eller liknande i banken i övrigt.

• Guapa
    Guapa skrev 2019-10-02 09:07:27 följande:

1,4% hos Handelsbanken, och då ingår ett låneskydd med trygghetskapital som löser halva lånet om någon av oss skulle avlida. 2,5 milj i lån, 50% belåningsgrad. Känns som om det är dags för omförhandling..

Vi har inget pensionssparande eller liknande i banken i övrigt.

3 månaders bindningstid
  • Anonym (nord)

Kolla just nu:
    Nordea 3 månadersränta 1,61%
    Lån, 1,87m kr.

Dett aborde vi väl förhandla ner?

• Anonym (Solstrålen)

Handelsbanken

700.000 kr bolån

1.7 % ränta, bundet på 3 år

Jag är sämst på att förhandla och kolla upp och jämföra

• Anonym (Ellen)
    Anonym (myself) skrev 2019-10-02 09:00:18 följande:
    Får jag fråga, har ni alltid varit kunder hos Avanza? Och om ni har blivit kunder för att få bolån där - behöver ni flytta allt dit (konto, kort, mm) också?
    Vi var på väg att flytta dit. Man behöver inte ha andra "affärer" med/hos dem för att få den räntan utan det avser enbart bolån. Avanza hanterar inte detta själv heller utan när man gör en ansökan så är det Stabelo som återkopplar och tar över.

• Anonym (Lf)

Länsförsäkringar

3 300 000

1,4 procent.

Min bankmänniska säger att vi har en jäääättebra ränta men jag vet inte. Tycker inte att det är så extremt bra.

Svar på tråden Vad har du för bolåneränta?