• Anonym (Förväntansfull)

Ge mig peppande ord och omtanke!

Hej. Jag vet inte riktigt vart jag vill komma med den här tråden. Jag ska skriva på lägenhetskontrakt på min allra första lägenhet & det känns sisådär. Jag är rädd, glad & lättad. Jag ska äntligen få flytta ifrån en plats jag inte trivts på, men jag är också rädd att inte få ihop det ekonomiskt.

Jag har jobbiga hemförhållanden och valde att söka jobb i en stad några mil hemifrån, med planen på att ha en ?bra anledning? till att flytta hemifrån. Jag har nu fått en 6 månaders provanställning & ett lägenhetserbjudande. Jag vet att det kommer bli stramt ekonomiskt sett då jag inte kommer ha många tusenlappar kvar efter räkningarna (och matinköp) men jag vet ju också att jag kommer få mitt egna kryp in. Ett ställe där jag kan låsa in mig och kalla frizon. Jag vet inte.. jag ska skriva kontrakt imorgon och jag har en klump i magen inför detta. Jag vill mest bara ha positiva tankar kring detta då ingen, som jag delar dessa hemförhållanden med, gett mig bekräftelsen på hur bra möjlighet detta är. Jag vill ha någon som ska säga att detta är grymt & en bra utmaning i livet.

Kram på er alla därute. Jag vet att livet är tufft för många och inte ens bakom dörrarna i vårt trygga avlånga land, känner sig alla trygga och älskade.

• Svar på tråden Ge mig peppande ord och omtanke!
  • pyssel

Vilka underbara möjligheter du skapat för dig, och helt av egen kraft!! Nu startar det liv där du gör dig oberoende och själv väljer dina relationer och vem du bjuder in. Dina erfarenheter har inte kuvat dig utan din handlingskraft kommer fortsätta hjälpa dig framåt när du kommit hemifrån. Du kunde inte fått en bättre start än jobb och egen lgh, inte flykt in i ett samboskap. Lite skakigt i början är vi många som haft det och det gör att man blir slipad på att få ihop en budget. Önskar dig all lycka och tror du är både modig och klok nog att stå tryggt både när det går spikrakt uppåt eller dalar lite <3

Alla hästar hemma
Svar på tråden Ge mig peppande ord och omtanke!