• Anonym (Sabina)

Min chef kallade in mig idag - wacko??

Vi hade arbetsplats möte idag på jobbet. 20 personer och chefen vid ?podiet?.

Två timmar långt.

Min p-tid på jobbet går ut och jag måste omregistrera parkeringen på mobilen. Vi har ingen smidig app för detta, utan alla mina uppgifter som mail telefon reg- nummer, kreditkortsnummer måste fyllas iigen på en hemsida på mobilen.

Efter mötet ville chefen stämma av en sak med mig. Plats och tid bokades ett par timmar senare. I ett stängt rum så beskriver hon hur besviken hon blir på hur oengagerad jag är som sitter med mobilen på mötet.

Jag tycker det är dagis-nivå. När jag håller i ett möte och någon pillar med mobilen 5 Minuter så antar jag att personen har något viktigt att utföra.

Just nu känner jag mig sjukt irriterad på att chefen ska lägga tid på attt kontrollera mig. Hon borde lita på sina medarbetare!

Visst det var ett helt sjukt tråkigt möte, men vad tycker ni?

Kontrollant eller bra ledarskap?

• Svar på tråden Min chef kallade in mig idag - wacko??
  • ulfina

Känns som en nybliven chef som vill testa lite nylärd konflikthantering !

Orka bry sig om en person sitter 3 minuter med sin mobil!

• StevenDiese

Var väl bra att chefen tog upp det med dig direkt så du kunde förklara. Tänk om han inget sagt och gått omkring och föraktat dig för ditt beteende. Nu fick han ju orsaken som verkar vara helt i sin ordning.

• Tomelilla15
    Anonym (lägg ifrån mobiljäveln för helvete) skrev 2019-10-03 00:14:02 följande:

Lita på vad egentligen? Klart man inte håller på med mobilen på möte, då kan man i sådana fall be om att få en bensträckare.

Håller med. Och varför planerar du en parkeringstillstånd som tar slut mitt i ett möte? Vare sig ni skulle ha paus eller inte? Det var väl inget alternativ att du skulle gå då? Förstår chefen.
  • Anonym (Dålig chef som misstänklig gör direkt)
    ulfina skrev 2019-10-03 00:30:24 följande:

Jag känner likadant.

Mobilen har man alltid med sig ifall skolan
    ulfina skrev 2019-10-03 00:30:24 följande:

Har alltid telefonen med mig eftersom skolan och förskolan behöver kunna nå mig. Blir några ggr per år att de ringer och meddelar att barnen fått feber eller kräkts, slagit sig.

Jag missade en gång att ta med telefonen och jag hade över 5 samtal missade från dem angående att sonen kräktes på skolan, aldrig mer.

Dålig stil av chefen att misstänklig göra dig framför alla så där.
  • Anonym (b)
    Anonym (Dålig chef som misstänklig gör direkt) skrev 2019-10-03 04:14:29 följande:
    Hur menar du att det var framför alla? Det framgick tydligt av TS att dialogen fördes mellan medarbetare och chef i stängt rum.
  • Anonym (Helt rätt)

Helt rätt av chefen, jag är så less på millenials som blir kränkta när folk säger åt dem att göra sitt jobb. Skärp dig för fan. Jag hoppas att du bad om ursäkt. Snällt också av chefen att ta det på sidan om, jag hade kastat en penna i skallen på dig för att få din uppmärksamhet.

• Anonym (Ttt)

Tips:

Ta i i överkant när du väljer p-tid och justera neråt när du åker därifrån!

• Anonym (Nr)

Vilken gång i ordningen såg chefen dig med mobilen i handen på arbetstid?

Detta var kanske droppen som gjorde att chefen äntligen kunde ha en bra anledning att få säga ifrån.

Det kvittar väl egentligen? Jag har extremt svårt att tro att du kommer att konfrontera chefen efter denna tråden?

Acceptera faktum att du är i underläge hur du än vrider och vänder dig. Det kanske känns bättre inombords att veta att du hade ?rätt?. Är det det du menar att vi ska hjälpa till med? Muntra upp?

• Anonym (Millenials)
    Anonym (Helt rätt) skrev 2019-10-03 04:53:00 följande:

Helt rätt av chefen, jag är så less på millenials som blir kränkta när folk säger åt dem att göra sitt jobb. Skärp dig för fan. Jag hoppas att du bad om ursäkt. Snällt också av chefen att ta det på sidan om, jag hade kastat en penna i skallen på dig för att få din uppmärksamhet.

+1

Hade ett par anställda som var födda i mitten av 90-talet och de verkade tro att ett arbete var en rättighet och alla skulle anpassa sig efter dom, flertalet gånger efter att jag skickat ut schema i god tid så kunde de ringa och säga att "Jag kan inte komma på lördag för jag ska till en kompis i en annan stad" eller vad som, fick förklara flera gånger att de är de själva som ska byta sina pass, fick till svar att det är mitt ansvar att personal finns för nu har de sagt till. Det blev några rapporter med olovlig frånvaro.

Förskolan/skolan skickar inte sms, svarar jag inte så ringer de den andra föräldern, svarar inte han så ringer de mormor som står nästa på listan... de har även både mobil och jobbnummer så de kan ju även ringa direkt dit och då får de ju tag på en, man brukar lämna mer ett enda mobilnummer ifall det händer något
  • Anonym (J)
    Anonym (Dålig chef som misstänklig gör direkt) skrev 2019-10-03 04:14:29 följande:

Jag känner likadant.

Mobilen har man alltid med sig ifall skolanHar alltid telefonen med mig eftersom skolan och förskolan behöver kunna nå mig. Blir några ggr per år att de ringer och meddelar att barnen fått feber eller kräkts, slagit sig.

Jag missade en gång att ta med telefonen och jag hade över 5 samtal missade från dem angående att sonen kräktes på skolan, aldrig mer.

Att ha telefonen med sig betyder inte att msn måste sitta och fippla med den.

TS skriver tydligt att samtalet var endast mellan TS och chefen.
Svar på tråden Min chef kallade in mig idag - wacko??