• Theresia97

    Fel dignotiserat

    Hallå!

    Har lite panik, var idag på tidigt ultraljud och läkaren kunde inte så något alls. Är i vecka 4-5 där någonstans.

    Läkaren sa till mig att pga av att han inte hittade något så är det förmodligen missfall, men hade fortf höga hcg- värden.

    Nu till min fråga, har läst runt lite och fått till mig att man oftast inte kan se något på ultraljud så tidigt. Så hur kommer de sig att han kan säga missfall?

    Känns lite underligt.

    Ska iaf tillbaka om 2 dagar och ta nya blodprov för att se hur hcgt utvecklar sig.

  • Svar på tråden Fel dignotiserat
  • brallison

    Man kan inte säga exakt så pass tidigt, så vänta tills nästa HGC-prov - det ska definitvt säga nåt.

  • Jag är bara jag

    Så tidigt kan man inte se och ingen läkare kan alltså uttala sig om det är m.f eller inte. VUL bör göras v.8 för ett klart och tydligt besked.

  • Nor113

    Är själv nuni vecka 8. Var inne i vecka 5 och då såg man ingenting så jag skulle ställa in mig på missfall. Hade återbesök en vecka senare och då slog det ett fint hjärta. De kan vara förtidigt för stt se något sådär tidigt.

  • Theresia97

    Mitt första test jag tog var ett clearblue digital som visade 1-2 veckor.

    Tog ett precis nu som visade 2-3 så hcg-nivån har ju stigit iaf.

    Så håller tummar och tår på att det ökar mer tills lördag!

  • Gimele

    Jag gjorde VUL i vecka 6 och då kunde läkaren varken se hjärta eller gulesäcken och fostret var för litet enligt henne och hon dömde ut oss.

    Är nu gravid i v. 25 med en frisk pojke i magen, så det kan gå bra! Så svårt att få rätt besked så tidigt!

  • MichelleMilli
    Theresia97 skrev 2019-10-03 14:27:27 följande:

    Hallå!

    Har lite panik, var idag på tidigt ultraljud och läkaren kunde inte så något alls. Är i vecka 4-5 där någonstans.

    Läkaren sa till mig att pga av att han inte hittade något så är det förmodligen missfall, men hade fortf höga hcg- värden.

    Nu till min fråga, har läst runt lite och fått till mig att man oftast inte kan se något på ultraljud så tidigt. Så hur kommer de sig att han kan säga missfall?

    Känns lite underligt.

    Ska iaf tillbaka om 2 dagar och ta nya blodprov för att se hur hcgt utvecklar sig.


    Samma hände mig! Hade ont förra veckan i ena sidan av äggstocken samt lite feber. Var då enligt min beräkning sista mens + ett clearblue digitalt gravtest med veckoindikator indikerade på att jag var gravid i 4-5 veckan. Alltså 5+3 för att vara exakt. Dock när dom tog vul såg dom ingenting. Det enda dom kunde se var en tom fostersäck som mätte 6 mm. Läkaren sa att de nog var på tok för tidigt eller att graviditeten ej är normal. För att i den veckan som jag är säker på att jag är i ska man se gulesäcken. Fick ta hcg på plats som mätte 3280 och sen två dagar senare fick jag ta om hcg som har DUBBLATS precis som det ska till 6080.

    Har nytt vul på måndag och hoppas att det finns ett friskt foster där!
Svar på tråden Fel dignotiserat