Långbenopluto skrev 2019-10-04 07:44:50 följande:
Oj, tror aldrig jag hört nån som ordnar en babyshower till sig själv 
Låter gott med tårta iallafall
Det är inte helt ovanligt, jag vet flera som gjort så :) Sedan är det inte alla som kallar det för babyshower utan många bjuder "bara" in till fika och umgänge för att hinna umgås med och träffa familj & vänner innan bebisen kommer. :) Jag önskar lite att jag gjort så, såhär i efterhand. Det var många som ville hälsa på nu när jag var gravid och med tanke på att jag mått ganska dåligt så var det rätt jobbigt att ha folk springandes här, samtidigt som jag inte ville säga nej, så det hade varit skönt att samla alla vid samma tillfälle hehe.
Kenza ordnade väl förresten en egen klassisk babyshower själv nyligen, om jag inte minns helt fel. Själv hade jag nog varit lite rädd för att ordna en klassisk babyshower själv med tanke på att folk lätt kan missuppfatta syftet och känner att man är sniken och bara vill att folk ska komma med presenter, men det beror ju mycket på hur man bjuder in och vad man har för vänner :)
Jag är tyvärr urdålig på att baka så jag lämnar tårtråden till någon som är bättre lämpad än mig :)