• innox

    Min kille försöker tvinga mig till abort..

    Jag behöver någons hjälp...

    Jag fick i veckan reda på att jag var gravid. Något jag varit fruktansvärt rädd ska hända då jag gjort en sen abort som på riktigt krossade mitt psyke så det var ett oplanerat barn.

    Jag och min kille har nyligen blivit tillsammans och han har 2 barn sen innan han själv är några år äldre än mig.

    När jag berättade att jag var gravid blev han jättearg och vill inte prata med mig! Han säger att han är ledsen och deprimerad och vill inte ha barn just nu.

    De gör mig otroligt ledsen, hur ska vi kunna leva som en familj där han väljer bort mitt barn?

    Kan någon snälla hjälpa, vad gör man..

  • Svar på tråden Min kille försöker tvinga mig till abort..
  • Bjoer
    Sandrabs89 skrev 2019-10-04 09:32:07 följande:

    Börja med att dumpa aset. Sen försöker du i lugn och ro tänka ut vad du vill göra.


    Nej, börja med att låta honom lugna ner sig så han kan tänka klart. Alla reagerar olika på saker och det man säger direkt behöver inte alltid reflektera vad man egentligen tycker.

    Om du vet att du inte kommer göra abort så tycker jag du ska berätta det som att "Här är läget. Jag tänker behålla barnet. Jag har gjort en sen abort tidigare och det var det värsta jag varit med om och tänker inte gå igenom det igen. Jag förstår om du inte vill ha barn men nu är det som det är och vi får göra det bästa av det."
  • Sandrabs89
    Bjoer skrev 2019-10-04 09:38:10 följande:

    Nej, börja med att låta honom lugna ner sig så han kan tänka klart. Alla reagerar olika på saker och det man säger direkt behöver inte alltid reflektera vad man egentligen tycker.

    Om du vet att du inte kommer göra abort så tycker jag du ska berätta det som att "Här är läget. Jag tänker behålla barnet. Jag har gjort en sen abort tidigare och det var det värsta jag varit med om och tänker inte gå igenom det igen. Jag förstår om du inte vill ha barn men nu är det som det är och vi får göra det bästa av det."


    Finns inte mycket att jobba med i deras förhållande. Han är inte direkt typen som man vill vara med om man har någon form av självrespekt.
  • innox
    Sandrabs89 skrev 2019-10-04 09:32:07 följande:

    Börja med att dumpa aset. Sen försöker du i lugn och ro tänka ut vad du vill göra.


    lutar åt det, men vill ju såklart att det skulle kunna sluta bra..
  • innox
    Bjoer skrev 2019-10-04 09:38:10 följande:

    Nej, börja med att låta honom lugna ner sig så han kan tänka klart. Alla reagerar olika på saker och det man säger direkt behöver inte alltid reflektera vad man egentligen tycker.

    Om du vet att du inte kommer göra abort så tycker jag du ska berätta det som att "Här är läget. Jag tänker behålla barnet. Jag har gjort en sen abort tidigare och det var det värsta jag varit med om och tänker inte gå igenom det igen. Jag förstår om du inte vill ha barn men nu är det som det är och vi får göra det bästa av det."


    Har sagt det till honom förut och även att jag har lätt för att bli gravid. Han sa att han skulle stötta mig oavsett, men han visar bara motsatsen. Åkte hem till honom för att berätta att jag trodde att jag fick missfall då jag fick en blödning. Han satt med tom blick och söp och frågade mig vad jag skulle göra med dendär jävla saken. Han tror nu att det är ett missfall fast jag sa att jag inte var säker. Och är som vanligt igen och glad.
  • LoveRain

    Låter ju inte som någon bra person att skaffa familj med. Sitter och dricker sig full på en vardag (uppfattar jag det som), kallar fostret för fula ord och är glad att du fått missfall. Visst, klart han får känna sig rädd och att han inte vill men lite empati och respekt måste han kunna visa.

    Oavsett vad som händer bör du nog fundera på om det här är mannen du vill leva med. Vad händer vid nästa kris? Kommer han hantera den genom att vara full och respektlös?

  • Bjoer
    innox skrev 2019-10-04 09:56:47 följande:
    Har sagt det till honom förut och även att jag har lätt för att bli gravid. Han sa att han skulle stötta mig oavsett, men han visar bara motsatsen. Åkte hem till honom för att berätta att jag trodde att jag fick missfall då jag fick en blödning. Han satt med tom blick och söp och frågade mig vad jag skulle göra med dendär jävla saken. Han tror nu att det är ett missfall fast jag sa att jag inte var säker. Och är som vanligt igen och glad.
    Well, då är det nog inte så mycket mer att göra än att förklara att du inte tänker vara i ett förhållande med någon som inte vill ha barnet.
  • deski

    Det finns risker med systematiska missfall om man gör aborter hela tiden

    Behåll barnet OM du VILL ha barn

    Du verkar ha valt en superegoistisk kille som bara tänker på sig själv,
    sin bekvämlighet o sin egen plånbok - o inte på sin partners väl o ve

  • Sandrabs89
    innox skrev 2019-10-04 09:56:47 följande:

    Har sagt det till honom förut och även att jag har lätt för att bli gravid. Han sa att han skulle stötta mig oavsett, men han visar bara motsatsen. Åkte hem till honom för att berätta att jag trodde att jag fick missfall då jag fick en blödning. Han satt med tom blick och söp och frågade mig vad jag skulle göra med dendär jävla saken. Han tror nu att det är ett missfall fast jag sa att jag inte var säker. Och är som vanligt igen och glad.


    Herregud, vilket jävla slödder dumfan är. Vad ser du i den apan egentligen?
  • LFF
    innox skrev 2019-10-04 09:56:47 följande:
    Har sagt det till honom förut och även att jag har lätt för att bli gravid. Han sa att han skulle stötta mig oavsett, men han visar bara motsatsen. Åkte hem till honom för att berätta att jag trodde att jag fick missfall då jag fick en blödning. Han satt med tom blick och söp och frågade mig vad jag skulle göra med dendär jävla saken. Han tror nu att det är ett missfall fast jag sa att jag inte var säker. Och är som vanligt igen och glad.
    Gör slut. Han är inte bra för dig oavsett. Om det inte är ett missfall, fundera över hur DU vill göra. Vill du ha honom i ditt liv på ett eller annat sätt tills barnet är vuxet? Tror du att ni kommer att kunna samarbeta gällande barnet? För samarbeta behöver ni sannolikt göra även om du behåller vårdnaden om barnet. 

    Om det är ett missfall, sörj det förlorade barnet och gå sen vidare med tanken att du slipper honom i ditt liv hädan efter. 
Svar på tråden Min kille försöker tvinga mig till abort..