Skjuta pistol under graviditet???
I morgon börjar min pistolskyttekurs.
Nån som vet om det kan vara skadligt för bebisen.. man blir ju lite nojjig.
Är i vecka 25...
Hoppas på svar
I morgon börjar min pistolskyttekurs.
Nån som vet om det kan vara skadligt för bebisen.. man blir ju lite nojjig.
Är i vecka 25...
Hoppas på svar
Kaliber 22 eller 9mm eller 357? Eller 7,36?
Minns inte alla kalibrar i huvudet just nu, men det skiljer mycket mellan dem. En ärtbössa som kaliber 22 låter inte så fasligt mycket.
Hur det är för barnet har jag ingen aning om.
Nja, nu är det ju inte direkt så...
Du börjar skjuta cal 22 och "ärtbössan" väsnas den med.
Annars borde du kunna skjuta utan hörselskydd eller?
Finns det någon seriös klubb som dikrekt börjar med 9 mm eller 357?
Du skall ju nämligen inneha pistolskyttekort och vara aktiv medlem i 6 månader för att få licens på cal 22.
Fast i o f s. Är det en polisutb så är det annorlunda.
Till ts. Vet faktiskt inte. Du får höra med bm.
Ren kurs inriktad på tävling brukar börja med 22. Men är det mer prova på eller nöjesinriktad klubb, tex historisk kan det vara annorlunda.
Men jag är i varje fall tveksam, svårt att sätta hörselskydd på magen.
isfjord. Helt rätt och jag menade inte att spela allan i mitt svar. Fast det stod pistolskyttekurs o då tog jag det för givet.
Skulle det gälla svartkrut så är det ju lite skillnad om du nu menar en kurs i "historisk" pistolskytte.
Historiskt behöver inte vara svartkrut. Jag har vänner som kör en historisk skytteklubb, enligt deras stadgar är alla vapen tillverkade igår eller tidigare historiska....
Skjuter allt från pilbåge och armborst till modernare vapen
Skadligt vet jag inte om det är, men däremot upptäckte jag tidigt att vårt barn var hörande, för det räckte att jag vispade med elvisp så blev det panik inne i magen från v25 och framåt.
Det kändes som om bebben började leta efter nödutgången och bara ville ut därifrån och det ville jag inte utsätta honom för. Samma reaktion fick vi när vi satt 50 meter bort från studenttåget i juni och de vräkte på med bashögtalarna.
Isfjord: Ok, hemma på bakgården då eller.
Skämt o sido, kollar du ts presentation så verkar det som hon inriktar sig på att få licens.
Nädå, fullt seriöst. Registrerade, licens på vapnen och skjuter på bana osv.
Skicka lite länkar på det är du snäll.