Ångest över soc. bemötande
Jag förstår din rädsla och känslan av otrygghet. Tyvärr är inte alla kompetenta som du tyvärr fick erfara.
Jag har själv blivit utsatt för två som inte borde ha arbetat med något som har att göra med vare sig barn, föräldrar eller inom något som helst yrke där de har vare sig ansvar eller makt. För vår familj så fick det tyvärr fruktansvärda konsekvenser, med PTSD som fick permanenta och djupgående konsekvenser för vår familj.
Med det sagt så vill jag ändå att du använder sunt förnuft och logik. Ifall ditt barn redan är tonåring och inte har vare sig beteendeproblem, sociala problem eller problem i skolan så kan du andas ut. De kommer aldrig ta ditt barn så länge situationen ser ut som den gör.
Men du kanske skulle ringa upp dennes chef och berätta att du tagit illa vid dig och fråga vad han eller hon tycker om det. Ifall en chef inte får reda på att en anställd beter sig dåligt så kan denne inte göra något åt det heller. Du kanske kan göra en insats för någon annan familj så att de slipper bli bemötta på samma sätt.