Inlägg från: Nyvaken |Visa alla inlägg
  • Nyvaken

    Nationalism och Klimatförnekelse

    Klimatförnekelse? Tror dom flesta köper att människan har en påverkan, dock inte i samma utsträckning som vi ser i media.
    FN:s organ IPCC, Al Gore osv. Har huvudsakligen använt en graf från Michael Mann som visar på en kraftig förhöjning av temperatur, han blev för flera år sedan stämd för vetenskapligt bedrägeri. Under hela rättsprocessen har han vägrat visa hur han tog fram sina siffror. Och förlorade nyligen rättegången mot Tim Ball som Mann anklagade för förtal. 
    Intressant fakta:
    * I Stockholm har vattennivån sunkigt
    * På medeltiden var det så varm i Sverige att det gick att odla vindruvor
    Globalisterna använder klimathysterin som hammare för att få ett överstatligt styre, och vinnarna är dom superrika, INTE du och jag. 
  • Nyvaken
    themia skrev 2019-10-07 15:44:06 följande:
    Du är nog lite för nyvaken, men det finns fakta för den som vill ta till sig den.

    Vattennivån i Stockholm ser ut att ha sjunkit som följd av landhöjningen.
    Sanningen är att nivån stigit ca 6 cm sedan 1970.
    http://miljobarometern.stockholm.se/klimat/klimat-och-vaderstatistik/vattennivan-i-saltsjon/
    Det stämmer att absoluta vattennivån ökar med mindre än en millimeter per år.
    Ökningen har varit linjär i över hundra år, även innan koldioxidutsläppen nåde industriell skala. (förändring vore ifall det avstannade)

    För 30 år sedan sa man att Maldiverna skulle vara under vatten, idag har inte en enda ö försvunnit.

    När jag var liten gav man barn ångest genom att prata om:
    * Surt regn
    * Ozonhål
    * Klimatuppvärmning

    Och nu klimatförändring för att jorden har kylts ner senaste 10 åren. !!!
  • Nyvaken
    annabellelee skrev 2019-10-07 16:17:17 följande:
    Jag instämmer. Jag tror att det beror på att de tillhör en grupp som har: 1. Brist på utbildning. 2. En allmän misstro mot samhällets institutioner, som övergår till en misstro till allt.

    När någon inte kan argumentera sakligt längre utan börjar med personpåhopp har dom förlorat :p
Svar på tråden Nationalism och Klimatförnekelse