• Anonym (vill se fina ben)

strumpbyxor eller stay ups

Kvinnor , damer , tjejer .

Vad använder ni mest ,helst ?

till vardag eller fest ??

Strumpbyxor eller stay ups ?

vad tycker ni är sexigast ??

vad kör ni med ?

tycker är bäst ?

sommar som vinter ?

eller är det åldern som bestämmer ?

vilken färg ?
    Vad tycker ni är sexigast??

När ni har stay ups har  ni strumpe-bandshållre då ??

• Svar på tråden strumpbyxor eller stay ups
  • Anonym (Trump)

Jag är en kille och har gärna nylon strumpbyxor på mig,under mina skinnbyxor och jag är 50-år

• Anonym (A)

Strumbyxor vid festliga tillfällen.

• cosinus

Föredrar stay ups. Vanliga med silikon-band upptill för att hålla fast. Inga strumpebandshållare.

Började köpa såna när jag var 20-isch, hade väldigt platt och fin mage och väldigt lågt skurna byxor eller kjolar (var sånt mode då). Det gick liksom inte hitta strumpbyxor med så låg midja.

Insåg att jag gillar stay ups betydligt mycket bättre än att behöva korva in mig i strumpbyxor som oftast klämmer, rullar ner och är allmänt obekväma. Så har jag klänning vintertid (händer väl typ en gång per vinter) så kör jag stay ups under.

Aldrig reflekterat över något annat än bekvämlighet och praktiska aspekter.

• Gaskarl
    cosinus skrev 2019-10-07 19:48:27 följande:

Föredrar stay ups. Vanliga med silikon-band upptill för att hålla fast. Inga strumpebandshållare.

Började köpa såna när jag var 20-isch, hade väldigt platt och fin mage och väldigt lågt skurna byxor eller kjolar (var sånt mode då). Det gick liksom inte hitta strumpbyxor med så låg midja.

Insåg att jag gillar stay ups betydligt mycket bättre än att behöva korva in mig i strumpbyxor som oftast klämmer, rullar ner och är allmänt obekväma. Så har jag klänning vintertid (händer väl typ en gång per vinter) så kör jag stay ups under.

Aldrig reflekterat över något annat än bekvämlighet och praktiska aspekter.

Trevligt att läsa.. Ändå lite speciellt och ovanligt att kvinnor idag har stay- ups i vardagen, för sin egen skull.

Om du hade en man som går igång på strumpor/stay-ups, skulle du använda det oftare då?
  • cosinus
    Gaskarl skrev 2019-10-07 20:19:14 följande:

Trevligt att läsa.. Ändå lite speciellt och ovanligt att kvinnor idag har stay- ups i vardagen, för sin egen skull.

Om du hade en man som går igång på strumpor/stay-ups, skulle du använda det oftare då?

Vardagen vete tusan, den i snitt 1 gång per år jag har klänning är det ju någon tillställning :)

Jag är ingen klänningsperson, så till vardags skulle det inte ske men vad tusan, bad han snällt så någon kväll skulle jag väl inte vara omöjlig...
  • Gaskarl
    cosinus skrev 2019-10-07 20:24:59 följande:

Vardagen vete tusan, den i snitt 1 gång per år jag har klänning är det ju någon tillställning :)

Jag är ingen klänningsperson, så till vardags skulle det inte ske men vad tusan, bad han snällt så någon kväll skulle jag väl inte vara omöjlig...

Haha. Du är för fin. :)
  • Anonym (Tyra)

Avskyr känslan av nylon så varken eller.

• nisse6611

Tycker det fint med korta kjolar och snygga ben ..

• Pentra

Jag bär stay-ups i stort sett varje dag. Trivs mycket bättre i dem än i strumpbyxor, som ofta korvar sig i midjan och allteftersom hänger obrkvämt i grenen. Har stay-ups under oavsett om jag har kjol eller slim-fit-jeans. Och tom. under mina hojkläder när jag åker MC; det ger både en kick samtidigt som det knte blir lika varmt i h svettigt. Och, bär jag kort kjol så KAN stay-ups-kanten skymta ibl vis vissa rörelser...och det gillar jag...och även min partner... Jag känner mig fin under, även om ingen annan vet om, och det är mer fritt och luftigt än med strumpbyxor. Dessutom så förgyller det min arbetsdag att ha på mig stay-ups under mina annars trista arbetskläder, och alltid tillsammans med matchande underkläder med någon form av spetsar eller annat pynt... Inte så många som vet hur jag går klädd under mina arbetskläder, och kläder i övrigt, men detta är, som sagt, mitt sätt att förgylla mina dagar, och jag känner mig både gladare, mer full i sjutton och tom. porrig ibl., och det mitt i vardagen. Att vara snyggt klädd under, även om ingen annan vet, eller om bara min partner vet om, ger mig en boost i min tillvaro. Och, chefen kan vara hur jäklig han vill och bestämma om mina arbetskläder, men han kan inte bestämma att jag inte får ha stay-ups och svartspetskantade underkläder i satin på mig undertill. ... Med vänlig hälsning, Pentra

Svar på tråden strumpbyxor eller stay ups