• Sirest01

20-24 år som försöker bli gravida?

Jag är 24 och vi ska precis påbörja infertilitetsutredning.

• Sirest01
    qaswas122 skrev 2019-10-09 20:11:14 följande:

Kul att du vill vara med i tråden! Har du och din partner försökt bli gravida länge?

Jag har pcos, så får letrozol för att framkalla ägglossning. Var på ultraljud idag som visade att jag troligen ägglossar inom 4-5 dagar! 

Vi har försökt i över 1 år. Jag har ingen egen äl/mens. Jag har troligtvis oxå pcos och har testat Provera, men funkar inte för mig. Vi ska börja med at lämna några prover och sen läkarbesök.
  • Sirest01
    qaswas122 skrev 2019-10-09 20:58:34 följande:

Har du inte fått testa letrozol? Eller kanske behöver man ha diagnos innan det skrivs ut? Jag går både på provera och letrozol. Proveran för att få blödning, och letrozol för ägglossning. Går till privat gyn, är såå nöjd! 

Nej inte ännu. Vi har nu sökt till en annan gyn mottagning, då jag inte trivdes med den första. Fick hem papper att fylla i idag, så vi har inte kommit så långt i utredningen ännu.
  • Sirest01
    Pusstuss skrev 2019-10-27 10:54:58 följande:

24 år, i november har vi försökt i ett år och ska påbörja fertilitetsutredning efter årsskiftet. Känns verkligen som att ALLA i min ålder i min omgivning antingen redan har barn eller är gravida så känns så jävla tungt när det inte går för oss.

Precis så känner jag med! Sen vi började försöka har min syster fått barn och två kompisar blivit gravida. I augusti var det år sen vi började försöka, vi har precis påbörjat fertilitetsutredning, jag har lämnat blodprov och min sambo spermaprov och om två veckor ska vi boka första läkarbesöket, känns som en evighet dit.
Svar på tråden 20-24 år som försöker bli gravida?