• Björken112

    Snälla hjälp mig.

    Hej!

    Lite lång text men behöver skriva av mig.

    Nu till saken, under första kvartalet förra året träffade jag en person som fick mig att känna en känsla jag aldrig gjort tidigare i mitt liv.. Kärlek. Jag har aldrig älskat någon på den nivån jag älskar denna person i tidigare förhållanden.

    Vi träffades varje dag och hade extremt roligt tillsammans, hon påminde väldigt mycket om mig själv vilket gjorde allting mycket lättare i vardagen. Allting gick väldigt väldigt fort, hon flyttade in efter bara någon månad, vi båda två klickade direkt med vardera familjer!

    Allting kändes så bra och jag har nog aldrig mått så bra under hela mitt liv, efter ca 4 månader blev hon gravid.

    Hon ville behålla men jag tyckte det var alldeles för tidigt, vek som jag är för personer som betyder mycket för mig så gick jag med på att fortsätta det vi startat tillsammans.

    Graviditeten var väldigt jobbig och omständig för henne, hon blev sjukskriven efter halva perioden och vi levde endast på min inkomst, vilket vi även gör i dagsläget.

    Jag som person har alltid värnat om personer jag älskar, men har även ett väldigt hett temperament som tyvärr kan gå ut över andra personer(inget våld).

    Fick för ett x antal månader sedan veta att jag är bipolär och har nu fått medicinering för det vilket har förbättrat mitt sett att hantera mig själv på i situationer där jag i vanligafall brusar upp mig.

    Nu har vi varit tillsammans i nästan två år. Vi bor tillsammans och vi har barn tillsammans, vi lever på min lön och hennes minimum föräldrar penning. Vi bokade en resa för några månader sedan och skall vara utomlands i 2 månader.

    -Men det har varit annorlunda de ät senaste halvåret. Hon säger nu att hon inte är kär i mig fast hon älskar mig, vi har knappt rört varandra det senaste året sexuellt och dom gångerna vi varit intima säger hon nu att hon gjort bara för min skull.

    Jag har frågat om det är för att hon tappat attraktionen eller liknande då jag tidigare var väldigt vältränad och nu lagt på mig lite pappa-kilon, men så är inte fallet.

    Hon kan inte riktigt säga varför hon inte är kär längre eller vill ha sex med mig, när hon väl försöker så är det luddigt och hon säger inte direkt samma anledning som vid tidigare samtal.

    Hon är väldigt osäker på vad hon vill till skillnad mot mig som vet att jag skulle gå över lik för henne och våra lilla familj.

    Jag är helt förstörd, jag kan knappt sova och det påvärkar mig mycket i mitt arbete. Att gå från en sån klar bild utav henne där vart jag vet hur mycket hon vill vara med mig och älskar mig utan att hon behöver säga något känns nu bortblåst.

    Hon säger att hon behöver tid, då hon känner sig pressad till att ha sex. Och vet inte ifall hon är kär i mig längre men som tidigare nämnt så vill hon fortfarande vara med mig och att hon älskar mig. Vi har rört varandra ca 20 gånger under det senaste året och det inkluderar tjänster utöver samlag.

    Vi båda är i sena 20 års åldern.

  • Svar på tråden Snälla hjälp mig.
  • 12N34K56S

    Okej läste hela å fix inbliken att ni var jätte kära å sen en sånn sak jag kan inte riktigt pussla i hop det men hon är väll osäker på vad hon känner å frågan är varför

  • Elviram

    Det är en svår sits ni är i men jag skulle vilja säga att inte ge upp hoppet. Man kan inte alltid vara upp över öronen förälskad. Hon kanske har en bild av hur kärlek borde vara och blir osäker på att hon inte känner så.

    Ni behöver gå och prata med någon. Skulle du bara ge henne tid så kommer du gå runt och hoppas och vänta på att hon ska bekräfta sig på något vis hur litet det än är. Men det kan också vara bra att vara lite ifrån varandra och sakna varandra. Men med tanke på hur lite närhet ni redan har så vad ska hon sakna? Jag tror att hon lägger mycket press på sig själv. Får inte intrycket av att du "tjatar" dig till närhet.

    Ni behöver reda ut era tankar och känslor med hjälp av en expert.

  • Björken112

    Sorry, sitter med mobilen och skriver svårt att ha en översyn över texten.

    Hon säger att hon älskar mig men vet inte ifall hon har något kärlek till mig. Hon vill vara med mig en är endå inte säker, med andra ord är hon väldigt svår att tolka i dagsläget, jag har pratat med henne flera gånger. Hon tycker att jag är jobbig som försöker prata om det och få en klar bild kring allt.

    Fattar fortfarande inte vad det är hon vill eller om man änns ska fortsätta, att göra slut är det sista jag vill.

  • Björken112
    Elviram skrev 2019-10-11 12:32:50 följande:

    Det är en svår sits ni är i men jag skulle vilja säga att inte ge upp hoppet. Man kan inte alltid vara upp över öronen förälskad. Hon kanske har en bild av hur kärlek borde vara och blir osäker på att hon inte känner så.

    Ni behöver gå och prata med någon. Skulle du bara ge henne tid så kommer du gå runt och hoppas och vänta på att hon ska bekräfta sig på något vis hur litet det än är. Men det kan också vara bra att vara lite ifrån varandra och sakna varandra. Men med tanke på hur lite närhet ni redan har så vad ska hon sakna? Jag tror att hon lägger mycket press på sig själv. Får inte intrycket av att du "tjatar" dig till närhet.

    Ni behöver reda ut era tankar och känslor med hjälp av en expert.


    Tack för ett klokt svar!

    Vi har redan bokat in oss för att samtala, hoppas att det gör gott och kanske får henne att hitta tillbaka.
Svar på tråden Snälla hjälp mig.