• zasu

40+ och gravid - här samlas vi :)

Hej,

Är 7+5 och fick idag se ett tickande hjärta. Givetvis glädjande men kommer ta ett tag för mig att tro på det då jag har varit med flera MA.

Är 46 år och har ett barn sen innan.

• zasu
    Najo skrev 2020-03-11 15:54:23 följande:

Allt såg bra ut... skulle vara smilie..

Vad skönt! Gratulerar
  • zasu

11+3 idag. Var på mvc och fick se att allt ser bra ut. 5 cm stor. Har KUB om 2 v så får se vad som sägs då. Ett steg i taget.

• zasu
    Grilimy skrev 2020-04-01 11:43:39 följande:

Antar alla som väntar på KUB har fått samma besked som jag idag, att det är inställt. Visst, jag förstår att det är nödvändigt, men ändå! Att nu inte få veta om det är något allvarligt fel på bebisen känns riktigt tungt. :(

Var bor du någonstans? Har inte hört något om inställd KUB. Jag bor i Göteborg.
  • zasu
    Sol2020 skrev 2020-05-17 22:51:35 följande:

Menar såklart Gbg haha

Jag bor i Göteborg. Är i vecka 18+1, andra barnet.
  • zasu
    RiaraMaria skrev 2020-05-26 15:00:00 följande:

Hej! Vågar skriva nu. Är i v 13 imorgon och ska på kub imorgon. Är fylld 40 nyligen och detta är mitt fjärde barn. Med ny partner så mina tre barn som är 17,14 & 11 ska få ett halvsyskon. Så mycket oro denna gå g dock. Började med smärta i v 10. Gjorde vul o det visade sig vara två.. Dagen efter kom det fostervatten, sammandragningar o ett halvt trosskydd med blod så dagen efter på vul visade det sig jag förlorat ett barn. Efter detta har allt varit lugnt. Mindre andfådd o illamående men ändå så mycket mer än tidigare graviditeter. Å nu plötsligt i v 12 rosa flytningar I massor efter sex. Blir ju jättwnervös! Dessutom ska jag käka acetylsalicylsyra pga jag fick preklampsi I v 36 med första barnet + min ålder. Uppepå allt detta visade det sig på första vul att jag har ett myom på då 8 cm. Som sitter i min muskulatur bakom livmodern så ska på extra kontroller pga det oxå... Nu vågar jag inte börja med acetylsalicylsyran pga mina rosa flytningar... Tänkte börja efter mitt kub isåfall imorgon när de kollat så allt är bra. Är verkligen inte road av att käka det...

Förstår din oro. Ingår i erfarenheten att man vet vad som kan hända. Idag var jag på RUL, är 19+2, och det var så skönt att ännu en gång få bekräftat att allt ser bra ut. Kanske kan slappna av nu, ett tag i alla fall. Även jag tar acetylsalicylsyran pga av blodtrycksproblematik.

Lycka till!
  • zasu

Jag körde hängslen och livrem. Hade 2 UL (1 privat och 1 hos bm), Kub med bra resultat men valde betala för NIPT efteråt för att få det bekräftat och att jag var nyfiken på könet.

Har nu även varit på RUL och so far so good.

Jag har en blodtrycksproblematik så kommer även gå på tillväxtultraljud, får mao se pyret många ggr vilket känns tryggt.

• zasu
    Rickis80 skrev 2020-05-29 17:29:06 följande:

Fick resultat i v 15+4. Nu är jag i v 15+6 och ska ner på sjukhuset imorgon o ta första tabletten och på måndag läggs jag in för avbryt. Jag blev backad två veckor så fostret är förmodligen tillväxt hämmad, för jag vet när jag blev gravid och + tidigt o enligt ul så var jag ju inte ens gravid. Så förmodligen är det mer fel på pojken :(

Beklagar, vet hur jobbigt det kan vara.

Du skrev att du blir lätt gravid så hoppas att du återhämtar dig snabbt och kan försöka igen.
  • zasu
    Najo skrev 2020-08-03 12:59:57 följande:

I morse kl 0713 föddes min tjej. Vattnet gick på BF och hon föddes dagen efter.3560 gram och 52 cm.

Gratulerar!! Ta hand kan er.
Svar på tråden 40+ och gravid - här samlas vi :)