40+ och gravid - här samlas vi :)
Hej
Får jag vara med här? Fyller inte 40 förrän om ett år..
Jag är gravid i vecka 28 med mitt 5:e barn en lite pojke, har 4 tjejer sen innan födda 04,06,08 och 11:)
Hej
Får jag vara med här? Fyller inte 40 förrän om ett år..
Jag är gravid i vecka 28 med mitt 5:e barn en lite pojke, har 4 tjejer sen innan födda 04,06,08 och 11:)
Va roligt med en liten kille, grattis! Jag väntar också mitt 5:e barn men det är ännu väldigt tidigt, v.5 idag. Har haft ett ma och ett x innan så jag är väldigt orolig!
Jag fyller 41 år i sommar och Bf 11/12:)
Med 6:e barnet:)
Jag fick trombyl utskrivet i vecka 8 och ska äta det till vecka 36+0 pga ålder, bmi och tidigare missfall.
jag ska göra nipt 30 maj
Jag har inte fått nån medicinering eller nåt annorlunda bemötande från vården/barnmorskan etc. Inga extra kontroller eller grejer. Kanske är annorlunda om man är förstagångsgravid.
Jag har barn födda 2006, 2008, 2018 och 2019. Först skulle vi ha en sladdis, sen tänkte vi att "men det vore ju kul för honom med ett syskon i nära ålder, de andra hade ju så roligt ihop"... så kom nr 4 snabbt inpå. Sen var vi färdiga, trodde vi. Jag skulle väl sätta in spiralen igen, nån gång... men så hoppade min menscykel ner några dagar mot ordinarie gång och vips var man gravid igen.
Ska bli kul att se dynamiken i att ha tre barn i relativt nära ålder, det har jag ju inte haft förut. :)