Eskobar77 skrev 2022-05-19 09:20:06 följande:
Hoppar också in här. Testade positivt i morse på dag 35 i cykeln (brukar ha 32) - beräknad bf 23 januari. Vi har försökt i över 3 år och har en IVF och några FET bakom oss där vi blev gravida förra sommaren men fick missfall i vecka 7.
Jag fyller 45 i december och har 3 barn sedan tidigare (mellan 7-14 år), sambon är 10 år yngre och har inga barn innan.
Det har varit vår dröm så länge att få ett gemensamt barn men nu när jag står här med ett lus så pendlar jag mellan glädjerus och panik. Är det ok för barnet att ha en mamma som är 60 när det är 15? Sedan grunnar jag mycket på riskerna för mig själv samt barnet och oron över om barnet inte är friskt. Lång väg kvar och just nu lite i chock då jag verkligen inte trodde att det skulle hända.
Grattis!!! Kul med en till 77:a som är aktiv nu i tråden. Jag fyller 45 i oktober, bf 5 september.
att många tankar väcks när man blir gravid hör till! :)
vad är FET för något?
Ang din o min ålder: Jag är kanske en av få som inte haft några bryderier kring min ålder i förhållande till föräldraskapet? vet inte varför riktigt, men har aldrig riktigt föresvävat mig att jag blir en ?gammal mamma?. Ingen i omgivningen har sagt nåt heller ang det.
jag har säkert skrivit det flera ggr i tråden men kan sammanfatta att mina barn är födda 2006, 2008, 2018 och 2019.