Inlägg från: Eskobar77 |Visa alla inlägg
  • Eskobar77

40+ och gravid - här samlas vi :)

Hej

Grattis till er alla som har lyckats!

Jag har 3 barn sedan tidigare (12, 9 och 5) men lever nu med en yngre man som inte har några egna och vi vill mer än gärna ha ett gemensamt barn.  Jag har precis fyllt 42 år. Vi har försökt i ett år nu och sedan några månader tillbaka har vi gyn inkopplat där jag först testade Letrozol och nu har jag gått över på sprutor, gonal F.

Har ni några mirakelkurer att tipsa om? Jag äter redan Q10 för att förbättra äggkvalitén och vanliga vitaminer.

Tack på förhand!

(¯`°?.¸ stolt mamma ¸.?°´¯)
  • Eskobar77
    LillaMyyyy skrev 2020-04-07 08:23:31 följande:
    Hej! Jag är 42 år och har försökt bli gravid i ett år nu. Fick MA i slutet på sommaren förra året och bestämde mig då för att prova det som går. Började med Royal jelly 1000 bidrottning gelé, extra c, d och e vitamin förutom Q10 och Selen. Har smörjt med progresteron kräm sista 4 månaderna och som en blixt från klar himmel är jag ni gravid. Alla kärlek och lycka till åt dig! Kram
    Grattis! Underbart!
    Progresteronkrämen - smörjde du hela cykeln eller bara från äl till bim?
    Royal Jelly har jag hört talas om innan men inte testat. Selen kanske man också borde ta.
  • Eskobar77

Hoppar också in här. Testade positivt i morse på dag 35 i cykeln (brukar ha 32) - beräknad bf 23 januari. Vi har försökt i över 3 år och har en IVF och några FET bakom oss där vi blev gravida förra sommaren men fick missfall i vecka 7.
    Jag fyller 45 i december och har 3 barn sedan tidigare (mellan 7-14 år), sambon är 10 år yngre och har inga barn innan.
    Det har varit vår dröm så länge att få ett gemensamt barn men nu när jag står här med ett lus så pendlar jag mellan glädjerus och panik. Är det ok för barnet att ha en mamma som är 60 när det är 15? Sedan grunnar jag mycket på riskerna för mig själv samt barnet och oron över om barnet inte är friskt. Lång väg kvar och just nu lite i chock då jag verkligen inte trodde att det skulle hända.

Svar på tråden 40+ och gravid - här samlas vi :)