• Sol2020

40+ och gravid - här samlas vi :)

Najo skrev 2020-01-17 18:40:15 följande:

Jag har varit mest orolig för missfall och eftersom det är nu eller aldrig pga min ålder (svårt att se att chansen kommer igen med eget ägg) har det varit extra tufft med oron att bebisen plötsligt skulle dö. Men nu är jag nästan 12 fullgångna så släpper det nog lite. Vad gäller kub har det liksom varit bortom den andra oron. Jag fick typ 1:218 för 5 år sedan då jag var gravid med min son (som jag födde när jag var 40). Jag tänker att jag skulle bli glad om jag inte får sämre denna gång men det kanske är för mkt att hoppas på. Svårt att veta. Vill helst få tillräckligt bra så jag "slipper" göra moderkaks- eller fostervattenprov. Just nu är jag så glad över dagens UL och BM kunde inte se några indikationer på bred nackspalt. Och det är ju en rätt stor sak i sammanhanget med KUB.

Känner exakt samma sak, att oron över missfall är det som är mer fokus på nu än nästa steg, Men om jag kommer till 12 v så kan jag nog börja hoppas mer o tänka på nästa steg med prover mm. Hur känner ni inför Nipt test? Vet att många väljer bort kub nu & bara kör på nipt då det verkar stämma mer? Har själv ingen erfarenhet av nipt men tänker nog testa det denna ggn.
  • Sol2020
    Najo skrev 2020-01-31 14:31:06 följande:

Jag fick precis svaret från NIPT och fosterprovet var normalt! Vilken skön känsla!

Och det blir em TJEJ till (har en dotter på 11 och son på 4.5). Min dotter blev glad över en tjej till men jag är mest glad över att att provet var positivt!

Vad härligt att höra Najo! Nu får du se till att njuta lite & se framåt! Skönt att ha det klart!

Jag var på inskrivning & träffade Bm idag & på tisdag är det äntligen dax för vul el ultraljud, vet inte vad det blir. Är skitnervös att dom inte ska se nåt fladdra där inne att man har inbillat sig alla symtom. Är i v 8 nu (7+4) men får se om det ändras på tisdag. Har 12 sep som BM nu.

Ha en skön helg alla!
  • Sol2020
    Snurranfian skrev 2020-02-03 15:23:03 följande:

Vul äntligen idag..efter 10 jobbiga dagar! Och vi fick se ett hjärta picka!! Obeskrivlig lycka!!!!!!!!

Så härligt att höra! Lycka!

Imorgon är det min tur, riktigt nervös nu...

hoppas verkligen få se det lilla hjärtat <3
  • Sol2020

Nu har även jag sett ett tickande hjärta <3

Lycka!! Blev framflyttad nån dag så är i v 8+4 idag (v:9)

11 sep är nytt datum.

• Sol2020
    Esmes skrev 2020-02-21 22:48:13 följande:

Hej!

I går torsdag kom äntligen svaret på NIPT-testet. Allt såg bra ut! En stor lättnad efter vad som kändes som en lång väntan.

Vad härligt & skönt! Grattis!

Idag var jag på ett extra ul då min oro har varit jobbig, det kändes så skönt & det var en livlig sak där inne blev tillbaka flyttad några dagar igen så imorgon går jag in i v 12+0 (v:13) med Bf 8 sep.

Hon mätte allt som man kan mäta såhär tidigt & hon tyckte allt såg mkt bra ut men får ju veta säkert den 5 mars då det är Kub, vi går även vidare med nipt om det är tveksamheter...

Känns skönt att nästan passerat v 12, så nu ska jag försöka relaxa lite i detta & börja hoppas lite iaf. Har redan fått en liten mage men det är nog pga att det är 3:e barnet för på dom andra tog det lång tid innan det syntes.

Det kan verkligen skilja sig mellan graviditeterna för jag har verkligen mått jättedåligt denna ggn m illamående, sjuk trötthet & mkt huvudvärk och med mina andra 2 mådde jag prima! Men Hoppas det vänder snart...
  • Sol2020
    Littlestar78 skrev 2020-03-03 17:08:50 följande:

De har gått strålande. Värkarna startade av sig själv i torsdags den 27e och 16.26 samma dag tittade han ut. Så nu myser vi hemma i våran bebisbubbla med vårat lilla hjärta.

Men så kul!! Vad härligt att allt har gått bra! Grattis till er & mys på!
  • Sol2020
    Vicky80 skrev 2020-03-06 07:59:13 följande:

Hej!

Är i vecka 17 nu men har sån oro eftersom jag inte känner någon rörelse i magen och känner mig i stort sett som vanligt och tycker nästan alla symtom är borta.. Sover knappt ingenting om nätterna och jag ringt till bm och bett att få komma på kontroll och kolla hjärtljud men dom avvisar mig bara och tycker inte det finns anledning till det.Ska på rul den 20:e mars, långt tills dess.

V 12 såg allt bra ut på första ul.

Är det någon mer här som känner igen det här?

Tycker det är väldigt dåligt att dom att inte tar sig tid för dig! Det tar ju inte lång tid för dom att lyssna på hjärtljuden, så mkt värt för oss som oroar oss.

Jag har precis gått in i v 14 13+1 & jag har redan varit på 3 ultraljud! Dock betalade jag för ett av dom, men fick första gratis vid v 8 för att fastställa att det fanns ett foster, sen var jag orolig v 11 & tog ett extra för 300 kr (så värt! ) sen var det äntligen KUB igår & då kollade dom allt noga igen.

Testa att ringt till en annan BM.
  • Sol2020

Hoppas ni alla mår bra!

Nu har även jag gjort KUB och allt gick bra, så skönt att ha det klart nu... Fick 1 på 20 000 på alla 3 testerna, & hade verkligen inte räknat med det, var helt inställd på att gå vidare med Nipt, men det gör vi inte nu.

Nu börjar jag även må bättre efter 1,5 månads konstant illamående & kräkningar. Känner mig lite piggare & ska försöka börja njuta lite nu. Har berättat för min chef nu & några kollegor eftersom jag mått så dåligt (+ att det syns lite nu, är ju 3:e barnet så syns tydligare denna ggn)

Chefen blev glad men förvånad, hon hade nog tippat på att 28 åringarna skulle va nästa på tur

• Sol2020
    Snurranfian skrev 2020-03-06 19:49:10 följande:

Åh du exakt 1 v före mig! :) Har KUB på tors!! Härligt det gick bra!

Vad kul! Jag har BF 10 sep & hon sa att nu kommer det inte ändras mer. Vad har du?

Skönt att du snart har KUB överstökat! Håller tummarna!

Vi kanske borde göra en ny uppdaterad lista snart, känns som vi är fler nu
  • Sol2020

Längesen jag skrev här nu hoppas ni alla mår bra!

Går in i v 18 imorgon (17+0)

Har väldigt mkt sammandragningar & igår började det göra lite ont som ett tryck neråt, rätt långt ner i livmodern, känner små stickningar & väldigt små mini svepningar/som att det svider till inne i magen & det gör lite ont när det händer, men funderar även på om det kan vara bebisen som rör sig? Om det kan göra liite ont? Känner även av att jag behöver kissa oftare men det svider inte el så. Men ska lämna ett urinprov imorgon så dom kollar upp det.

Någon som haft nåt liknande? Är orolig att det är nån infektion i livmodern men det kanske bara är sammandragningar fast långt ner?

Hade mkt sammandragningar med mina andra 2 också men minns inte att dom kändes exakt såhär.

• Sol2020
    SweetCA skrev 2020-05-05 08:48:31 följande:

Nu blev det åka av i natt. 12h totalt, värkstart 15 ish. Vi hann inte med ryggbedövning och lustgas funkade inte alls, höll på att spy! Vi var tvungna att åka iväg till Södertälje för BB Stockholm var fullt!

3372g 50.5cm.

Vi får stanna så länge vi vill och vi fick ett super bra team! Så har haft en toppen upplevelse. Svårt att sova nu men de andra två snusar gott.

Åhh Grattis SweetCA!

Så härligt att höra att allt gått så bra!

Mys på nu!

Idag gick jag in i v 23 & mår bra! Har bara en grym foglossning

men det hade jag med dom andra 2 också.

Har blivit permiterad från jobbet en del % så nu kommer jag börja jobba lite mindre framöver vilket ska bli lite skönt nu.

Hoppas ni andra mår bra!
  • Sol2020
    Esmes skrev 2020-05-15 19:27:14 följande:

Ja det är nog som du säger väldigt olika. Det är jobbigare än jag trodde men jag är så oändligt tacksam över att det funkade till slut att jag ändå känner att det är helt okej :)

Jag har BF 10e så det stämmer att det är 8 dagar mellan oss.

Då ligger jag exakt 1 mån efter dig har BF 10 sep (men har fått mina 2 andra barn 2-3 v innan så kanske blir i aug ändå )

Jag bor i Ggb, någon mer härifrån?
  • Sol2020

Hej! Såå längesen jag tittade in här nu har försökt läsa ikapp lite & det verkar som de flesta har fått sina bebisar nu, stort Grattis till er! <3

Väntar mitt 3:e barn & Jag är nu i v: 31 & fick i förra veckan mitt snitt beviljat, trodde aldrig jag skulle få igenom detta nu i Covidtider, så är så enormt tacksam, även om snitt skrämmer mig mkt också, hade det med mitt andra barn & första 2 v efter är ingen dans på rosor men föredrar ändå detta jämfört hur jag hade det under & efter min vaginala förlossning.

3/9 är det dax! & det är inskrivning 2/9. Förra v Hade vi en genderreveal här hemma i den 30 g värmen, det var väldigt kul men har vart helt slut efter allt fix som var Innan, haha. Vi väntar iaf en 3:e liten tjej! Så min sambo får Nu ge upp drömmen om en kille

Lycka till alla! Ska försöka hänga lite mer här nu de sista v.

• Sol2020
    Amwildas skrev 2020-07-06 13:35:33 följande:

Skönt hade jag vetat hur min 3 e och absolut sista förlossning skulle bli för en vecka sen idag så hade jag kämpat för ett snitt .

Men nu är det gjort . Jag har med nu 3 tjejer . Lycka till !

Förstår det... Ush vad jobbigt! läste det du skrivit om din förlossning, ibland blir det verkligen inte som man tänkt sig... men nu har du fixat det! & hoppas du får hjälp att bearbeta det med någon efteråt, det fick jag efter min första & det hjälpte iaf lite.

Njut nu av din bebisbubbla så gott det går <3
  • Sol2020

Heej!

Så längesen jag tittade in här! Så kul att läsa att några av er som jag följt nästan från början nu har fått era bebisar <3 Stort Grattis till er!!!

Jag är nu i v 36 & är väldigt pigg & så men fysiskt det börjar bli rätt jobbigt, har mkt foglossning & galet mkt sammandragningar som gör att magen nästan låser sig så fort jag rör mig. Har även mkt tryck neråt & ett ständigt tryck mot blåsan så behöver kissa hela tiden fast det knappt finns nåt

Har 1 v sem lvar sen jobbar jag i 2 v & sen är det dax! Har planerat snitt den 3/9 men mkt tveksam till att jag kommer gå så långt då mina andra 2 kom i v 37 + nåt. Känner mig dock inte riktigt redo än, så hoppas på nån v till. Imorrn ska jag till BM så får se vad dom säger.

• Sol2020
    sommar 77 skrev 2020-08-18 15:49:44 följande:

Hej alla!

Tisdag 11/8 föddes min lilla dotter Isolde genom planerat kejsarsnitt. Allt gick superbra!

Grattis!! Vad härligt att allt gick bra!

Jag jobbar min sista dag imorgon & 3/9 har jag planerat snitt.

Så inte långt kvar nu
  • Sol2020
    Amwildas skrev 2020-08-19 12:26:46 följande:

Nu har väl nästan alla fått som vart med sen början ? Undrar hur många av varje sort vi fick/får härinne ?!

Vi fick en Minelle 29/6 beräknad 12/7

Jag har ca 2 v kvar men vet redan nu att det blir en liten tjej
Svar på tråden 40+ och gravid - här samlas vi :)