• Anonym (Seriös)

Hur vet man att en man är seriös?

Hur vet man om en man är seriös med sin kärlek till en? Är kärlek och förhållanden alltid bingolotto?

Har inlett något litet med en man och det är endast på samtalsstadie, men han frågar redan om hur jag ser på sex i ett förhållande? Och jag är rätt gammeldags...

• Svar på tråden Hur vet man att en man är seriös?
  • Tecum

Det vet man inte. Enda sättet är att umgås mycket, se tiden an, iaktta och tala med varann.

• Anonym (Ylva)

Av erfarenhet så dem som börjar skiva sex innan man träffats är antingen bara ute efter sex eller så har den en speciell smak.

• Anonym (Seriös)

Vad säger ni om om allt detta? Hur länge skulle ni kunna vänta med sex till exempel?

Det känns kluvet. Vill inte inleda en relation baserat på kåthet liksom...

• deski

Ju tjockare-fulare-fattigare-handikappad-bostadslös-mindre attraktiv 
    desto större chans att han vill ha a lifetime relationship

Annars vet man aldrig det  - du anar inte hur killar/män kan spela o bedra
    för att komma i (sperma)skottposition.

Du som är gammaldags - hur gammal är du o hur har dina historiskt sexuella/stadiga
    relationer sett ut?

O  F F A - hur har hans sett ut.

Kräv att få referenser på stadiga relationer resp andra han doppat schabeln i o ring o fråga-
    så gör arbetsgivare så varför skulle inte du kunna göra det - o har han inga positiva referenser
    då skall han aldrig få doppa (in-ut-i Dig)

• Fjäril kär

Det finns ingenting alls som säger att någon är seriös bara för att hen väntar med sex

Det finns ingenting alls som säger att man är oseriös bara för att man ligger på direkten..

Du kan nämligen aldrig veta hur hen resonerat i tidigare förhållanden och tidigare dejter.. Man gör helt enkelt vad som känns rätt här och nu med just denna människa.

Att lära känna varandra på djupet och vilka grundläggande värderingar man har och lever efter ja där nånstans kan man börja känna nån form av seriös känsla. Och ja sexlivet ingår i dessa värderingar. Man ska förhoppningsvis ha ett rikt sexliv resten av ens gemensamma liv så självklart är det viktigt att veta vad man tycker och tänker om sex. Sex är ju också en del av attraktionen.

• Anonym (Seriös)

Så man vet aldrig...är kontentan. Jag vet inte, vi är båda kåta på varann men jag försöker se rationellt på allt först. Som deski sade (haha) jag måste ju vara säker innan han intar skottposition!

Nej, men seriöst. Jag vill helst av allt i världen gifta mig och ha en själsfrände, något seriöst och varaktigt. Bör jag göra ngt speciellt för att veta att han inte är seriös då, om vi vänder på det? Jag antar att det hela tar tid...

• Fjäril kär
    Anonym (Seriös) skrev 2019-10-12 00:17:14 följande:

Så man vet aldrig...är kontentan. Jag vet inte, vi är båda kåta på varann men jag försöker se rationellt på allt först. Som deski sade (haha) jag måste ju vara säker innan han intar skottposition!

Nej, men seriöst. Jag vill helst av allt i världen gifta mig och ha en själsfrände, något seriöst och varaktigt. Bör jag göra ngt speciellt för att veta att han inte är seriös då, om vi vänder på det? Jag antar att det hela tar tid...

Big no-no är att spela något spel.

Annars är det enda du kan göra att låta det ta sin tid. Lär känna honom på djupet och var ärlig med dina avsikter och framtidsplaner. Prata framtid, prata viktiga värderingar (barn, uppfostran, ekonomi, äktenskap, politik etc - vilket är mycket viktiga dealbrakers) och hör hans åsikter.

Varningsflagg: för att inte kunna få ett svar på vad man faktiskt tycker och vill och helst skjuter upp saker på framtiden. Oftast (alltid) blir det en kalldusch när det sen visar sig att det inte alls händer nånting av det du tror att ni var överens om. Att vela fram och tillbaka och skjuta upp beslut tyder oftast på ett nej.
  • deski

(Nej, men seriöst. Jag vill helst av allt i världen gifta mig och ha en själsfrände, något seriöst och varaktigt. Bör jag göra ngt speciellt för att veta att han inte är seriös då, om vi vänder på det? Jag antar att det hela tar tid...)
    Vad är din egen bakgrund - hur många har du upplåtit ditt underliv till skottposition - o vad hände då?

Dvs vad fick du ut o vad ville du få ut.

Vad har Ni för jobb-pengar i pung (ja ha har sperma - det vet vi redan - kvalitén vet vi dock inte)
    boende - ålder - bakgrund o barn.

Men vill du vara säker kräv referenser med de han haft långa relationer med resp bara bearbetat
    med schnabeln - har han inga referenser - varför - oattracktiv - någon felhantering med tidigare damförsök-
    folk lär o anpassar sig - hårdhänt - pervo???
  • Zarch

Personligen så tror jag att dom flesta (inte alla förstås) vill inleda något mer eller mindre seriöst ifall dom blir kära i en person.

Tror frågeställningen blir fel redan där för nu är ni i ?snackstadiet? och då har det liksom inte mynnat ut i någon kärlek än, att där och då diskutera hur seriös han är blir fel för man vill sällan binda sig med någon det inte klickar med.

Jag tror att du ska börja tänka efter ifall det här är en man i din smak istället. Du gillar lite mer gentlemannatypen som inte insinuerar om sex i varannan mening och då ska du gå på det. Levererar han inte så ska du tacka för dig och leta vidare, kvinnor måste bli bättre på att välja istället för att hela tiden vänta på att bli valda.

• Anonym (Belizza)
    Zarch skrev 2019-10-12 08:41:20 följande:

Personligen så tror jag att dom flesta (inte alla förstås) vill inleda något mer eller mindre seriöst ifall dom blir kära i en person.

Tror frågeställningen blir fel redan där för nu är ni i ?snackstadiet? och då har det liksom inte mynnat ut i någon kärlek än, att där och då diskutera hur seriös han är blir fel för man vill sällan binda sig med någon det inte klickar med.

Jag tror att du ska börja tänka efter ifall det här är en man i din smak istället. Du gillar lite mer gentlemannatypen som inte insinuerar om sex i varannan mening och då ska du gå på det. Levererar han inte så ska du tacka för dig och leta vidare, kvinnor måste bli bättre på att välja istället för att hela tiden vänta på att bli valda.

Låter vettigt. Många kvinnor trycker ner sig själv så otroligt att deras självkänsla är i botten. Sen blir de valda av en kille som genomskådar det och bara ser det som en chans att få doppa...
  • Tecum

Som sagt, spela inga spel. Är ni kåta på varann så ligg, vad har du att förlora? Du kan aldrig vara säker förrän ni lärt känna varann på djupet, om du vägrar sex och han är seriös kan han tolka det som att du inte har rätt känslor och tröttna på dig. Då är det du som har sumpat mannen i ditt liv...
  • Anonym (Seriös)

Deski: Jag har upplåtit 2 tidigare i skottposition haha.

Han har barn och vart i ett långt förhållande tidigare.

• Anonym (Seriös)
    Tecum skrev 2019-10-12 13:38:51 följande:

Som sagt, spela inga spel. Är ni kåta på varann så ligg, vad har du att förlora? Du kan aldrig vara säker förrän ni lärt känna varann på djupet, om du vägrar sex och han är seriös kan han tolka det som att du inte har rätt känslor och tröttna på dig. Då är det du som har sumpat mannen i ditt liv...

Ja, du kanske har rätt i detta.
  • Zarch
    Anonym (Belizza) skrev 2019-10-12 09:16:03 följande:

Låter vettigt. Många kvinnor trycker ner sig själv så otroligt att deras självkänsla är i botten. Sen blir de valda av en kille som genomskådar det och bara ser det som en chans att få doppa...

Jo men precis.

Jag tycker att TS ska dejta vidare ifall hon tycker att han är för på med sitt sexsnack, en gentleman är minst lika kåt men kan föra sig åtminstone. Man ska aldrig ändra skepnad och ge avkall på sina egna principer likt en kameleont för att motparten ska gilla en.
  • Anonym (Belizza)
    Zarch skrev 2019-10-12 15:04:17 följande:

Jo men precis.

Jag tycker att TS ska dejta vidare ifall hon tycker att han är för på med sitt sexsnack, en gentleman är minst lika kåt men kan föra sig åtminstone. Man ska aldrig ändra skepnad och ge avkall på sina egna principer likt en kameleont för att motparten ska gilla en.

Precis. Först när man inleder en relation bör intresse finnas att förändras. Från båda parter. För att lyfta varann och föra relationen framåt. Den som vägrar kompromissa är lika dålig som den som bara kompromissar. Blir lätt att en kompromissar bort hela sitt egna jag.
  • Anonym (A)
    Zarch skrev 2019-10-12 08:41:20 följande:

Tror frågeställningen blir fel redan där för nu är ni i snackstadiet och då har det liksom inte mynnat ut i någon kärlek än, att där och då diskutera hur seriös han är blir fel för man vill sällan binda sig med någon det inte klickar med.

Håller med
  • Anonym (så är det)
    Tecum skrev 2019-10-12 13:38:51 följande:
    Detta är helt sant! Spela inga spel! Annars ger han upp och tröttnar!
    Om ni vill ha sex så ha det. Annars går han vidare och träffar någon annan som är mer seriös på alla plan. Ett förhållande innehåller sex.
    Har man inte sex så förblir man vänner. Attraktionen försvinner till slut.
  • Anonym (Gör det som känns bra)
    Anonym (Seriös) skrev 2019-10-11 22:33:22 följande:

Vad säger ni om om allt detta? Hur länge skulle ni kunna vänta med sex till exempel?

Det känns kluvet. Vill inte inleda en relation baserat på kåthet liksom...

Gör det som känns bra för dig och försök inte att anpassa dig till vad den andra har för preferenser. Oavsett vad det innebär. Ha sex när du känner att det känns tryggt och bra. Ha det inte för att det ska vara så. Vänta inte heller bara för att man ska.

Vill du vänta tills du känner att det känns seriöst så vänta, hur länge du vill. Vill du ha sex direkt så gör det. Men gör det som känns rätt för dig. Personer som lämnar en för att man följer sin egen känsla är inte rätt för en så man missar ingen på det sättet.
Svar på tråden Hur vet man att en man är seriös?