• Anonym (Ö)

Pappan vägrar hämta på förskolan vid umgänge

Försök få dom på det.

• Anonym (Ö)
    Anonym (Risky) skrev 2019-10-13 08:59:36 följande:

Förutsätter att han dyker upp på samarbetssamtalen/möten med socialtjänsten om jag förstått det hela rätt. Han har konsekvent vägrat avtala eller skriva umgångesavtal på mer avancerad nivå än "han har barnen varannan helg". Möten har bokats, men eftersom han inte kommer dit så kan inget göras vad det verkar.

Det är tingsrätten som dömer. Vill han inte gå dit heller är det hans problem.
  • Anonym (Ö)
    Anonym (Trött) skrev 2019-10-13 08:41:33 följande:

Han vägrar ta ansvar för barnen före kl 17 på fredagar (som är mina tider). Vii har varit på samtal och tom kommit överens om att han ska ta barnen en extra dag mitt i veckan för att avlasta mig pga stress men han lever inte upp till det vi kommer överens om.

Förra fredagen skrev jag till honom att det är hans fredag och då får han hämta på förskolan och tidigare än 17 för barnen är inte tvungna att vara där så länge när han inte jobbar. Men får till svar att om jag inte hämtar så får de vara kvar och då får förskolan ringa soc eller polis för han kommer inte plocka upp dom :(

Han gör det endast för att jävlas med dig. Men det antar jag att du förstått.

Han bör ju knappt ha umgänge alls när han håller på såhär. Vilket jävla svin.

Kolla med din hemförsäkring om de kan hjälpa med kostnader för rättegång. Du borde absolut gå till tingsrätten och få dom på varenda detalj.

Eftersom att hans umgänge inte börjar förrän kl. 17 antar jag att du inte kan göra något åt att han inte hämtar tidigare.

Vad kan hända om han ringer soc och polis? Meddela honom via sms att du ska resa bort en fredag. Han får hämta kl. 17, ditt tåg går 16:30 tyvärr.

Meddela även förskolan.
  • Anonym (Ö)
    Anonym (Risky) skrev 2019-10-13 09:26:11 följande:

Hon har redan varit där och då beslutades det att de skulle komma överens i samarbetssamtal hos familjerätten. Tror de har haft 5 bokade möten efter det som han inte dykt upp på. Så länge rullar det på enligt deras gamla rutin.

Men då får hon gå dit igen!
  • Anonym (Ö)
    Anonym (Risky) skrev 2019-10-13 13:12:57 följande:

I och med att målet fortfarande är öppet (tills dess att ett avtal har kommits överens om eller socialtjänsten ger upp försöken att förhandla med exet) så kan hon inte lämna in en ny ansökan. Hon måste vänta på att målet avslutas. Soc vill försöka med fler möten.

Ja, de kan ju fortsätta slösa tid... Idioter.

Hoppas det ordnar sig för din syster.
  • Anonym (Ö)
    Anonym (Trött) skrev 2019-10-14 06:48:47 följande:

Jag ska ringa familjerätten idag och höra om de kan hjälpa mig med ett fast schema. Problemet är att barnen saknar sin pappa då de träffar honom så sällan så det känns som att jag straffar barnen på något sätt.

Vet han om att de saknar honom? Varför vill han inte ska dem hemma på fredagar om de ses så sällan?
  • Anonym (Ö)
    Anonym (Trött) skrev 2019-10-14 07:27:55 följande:

Hans motivering är att jag försöker bestämma över honom genom att jag talar om att han får hämta barnen på förskolan. Han har uttryckt missnöje över att jag arbetar heltid, att jag har vänner över på helger, och han vill inte att jag ska kunna jobba över eller gå på AW medan han har barnen. Åker jag iväg på en släkt/familjetillställning när barnen är hos honom så blir han förbannad att jag inte tog barnen med mig.

Vad är problemet med att du jobbar heltid?? Barnen måste ju äta.

Tala inte om för honom vad du gör. Det angår honom inte alls.
  • Anonym (Ö)
    Anonym (Trött) skrev 2019-10-14 19:40:15 följande:

Jag har tidigare försökt sätta ner foten men då har han vägrat ta barnen alls.

Har du det på sms??
  • Anonym (Ö)
    Kusinen skrev 2019-10-14 22:03:40 följande:

Hur menar du? Han vill ju hämta hemma hos ts medan hon vill att han ska hämta dem på förskolan. Så hennes problem är ju inte löst om han hämtar dem efter att de kommit hem.

Det hen menar är nog att om TS till exempel jobbar till 18 så sätter hon förskoletiden efter det.
Svar på tråden Pappan vägrar hämta på förskolan vid umgänge