Inlägg från: Anonym (Jag väntade) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag väntade)

22 år o en enorm barnlängtan

Det är erat beslut. Om ni har bra familjer så kommer de att stötta er om ni skaffar barn trots att ni är unga. Jag hade en extrem barnlängtan när jag var 20-21, och hade jag varit i en stabil relation då så hade jag säkert blivit en ung mamma. Nu väntade jag istället tills jag var 35 och är glad för det. Nu har jag utbildning, fast jobb, hög lön och bostadsrätt och kan erbjuda mina barn så mycket mera ekonomisk trygghet.

Jag spenderade istället åldern 20-28 med att starta kollektiv, backpacka, plugga, gå på nattklubbar mm. Det är saker som jag nog hade haft svårt att offra i den åldern.

Däremot är du du och om du känner dig redo att skaffa barn nu, så gör det! I det stora hela finns ingenting som säger att jag skulle vara en bättre mamma än en 21-åring. Huvudsaken är att barnet blir älskat.

• Anonym (Jag väntade)
    Hanjon97 skrev 2019-10-13 22:12:32 följande:

Ja de har jag! Jag gillar inte att festa o resa gör jag inte pga flygrädsla!

Jag vet liksom inte vad de är jag ska göra jag väntar ju bara på att åren ska gå för jag vill ha barn?

Studier då? Tycker du inte att det känns bra att ha en högskoleutbildning innan du skaffar barn?
  • Anonym (Jag väntade)
    Hanjon97 skrev 2019-10-13 22:38:33 följande:

Nä.. blev färdigutbildad efter gymnasiet! Så har praktiskt jobb som jag trivs jätte bra med o har fast o bra lön!

Kommer aldrig sätta mig i skolbänken igen[/Om du har övervägt

[quote=79961622][quote-nick]Hanjon97 skrev 2019-10-13 22:38:33 följande:[/quote-nick]Nä.. blev färdigutbildad efter gymnasiet! Så har praktiskt jobb som jag trivs jätte bra med o har fast o bra lön!

Kommer aldrig sätta mig i skolbänken igen

Om du verkligen, verkligen tänkt igenom det här och du verkligen, verkligen vet vad du vill så finns det egentligen ingen tvekan. Det är bara att köra på!

Du kommer att bli ifrågasatt, men det är bara att stå på dig! Det är ditt liv. Jag känner många superfina familjer med unga föräldrar, hoppas verkligen att allt kommer att gå vägen för er.

Stort lycka till!
  • Anonym (Jag väntade)
    Anonym skrev 2019-10-14 05:10:59 följande:

Hjärnan är inte färdigutvecklad förrän vid ca 25 och det må jag ju säga att det märks tydligt i ditt fall.

Du ser det inte som att du kommer bli låst? Visst, barnet har en pappa men vem säger att ert frhållande kommer att bestå? Ni är ju knappt mer än barn själva! Hur kan du ta mor- och farföräldrar som givna att ställa upp?

Jag har barnbarn och det kan jag säga, jag har annat att lägga min tid på än som barnvakt. Barnbarn eller ej, min tid att valla småbarn är över. 

Visst, jag ställer upp om det verkligen är nödvändigt. Men att träna? Nix pix, har du skaffat barn så är de ditt och pappans ansvar. Och det finns ingen lag som säger att någon måste ställa upp.

Nej, vänta några år du. Det tjänar nog både du och barnet på.

Håhåjaja, NU ja!

Nej, jag orkar inte...

Fast nu är ju inte du, tack och lov, TS:s mamma. Det finns ju faktiskt mormödrar som inget hellre vill än att lägga all sin vakna tid på sina barnbarn, som ringer och ber att få ha barnbarnen hos sig bara en kväll till den här veckan. Mormödrar som ser barnbarn som livets efterrätt och inte som restskatt.

Alla förhållanden kan ju gå i stöpet. Med ditt resonemang så ska ingen skaffa barn med någon annan.
Svar på tråden 22 år o en enorm barnlängtan