Inlägg från: Anonym (Trist) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trist)

22 år o en enorm barnlängtan

Hanjon97 skrev 2019-10-14 16:05:05 följande:

Vem säger att vårt förhållande inte kommer hålla? Du? Vi har varit tillsammans 8 år?

Och jag skulle aldrig ta mina eller hans föräldrar för givet?

Vad vet du vad som är rätt för mej o skaffa nu eller om några år? Känner du mej o vet hur jag är? Men bara för jag blir mamma så måste ju pappan kunna ta hand om barnet också eller?

Det är stor skillnad på att vara ihop som barn och att ha ett vuxet förhållande. Ni har inte varit tillsammans speciellt länge som vuxna.

Statistiks sett så har ni extremt liten chans att hålla ihop. Ett eventuellt barn skulle också få sämre förutsättningar hela livet på grund av er ålder och utbildningsnivå.
  • Anonym (Trist)
    Snäll men inte tråkig skrev 2019-10-15 13:13:09 följande:

Ska man prata statistisk sannolikhet för hur framtiden kommer att bli om man skaffar barn i en viss ålder så ska man väl göra det när det gäller fler saker än enbart ekonomisk och materiell framgång? Det finns andra värden också i livet.

Det är mycket möjligt att det är några procentenheters större chans att ett barn blir professor eller VD om mamman är 40  när det föds än om hon är 25.

Och?

Det är betydligt större chans än några procentenheter att man  hinner och orkar  dela en stor del av sitt barns vuxna liv om man är 25 när man blir förälder än om man är 40.

För mig och säkert många andra är sådant betydligt mer värt och betydelsefullt än att det är några procentenheters större chans att barnet blir professor eller VD om man väntar tills man är 35 - 40 med att få barn . Det är trots allt en väldigt liten del av alla människor som blir professorer eller VD.

Missbruk, npf-diagnoser, självmord och relativ fattigdom som vuxna är mycket, mycket vanligare hos barn till mammor som var under 25 när första barnet kom. Så vanligt att mammans ålder till och med räknas som en av de största riskfaktorerna vid problemskapande beteende hos barn. Så det handlar inte om att bli vd eller inte.

Ts anser att det är viktigare att få barn nu än att ge sina framtida barn de bästa förutsättningarna.. tyvärr är ni många som tänker som ts.
  • Anonym (Trist)
    PelloBello skrev 2019-10-15 17:21:47 följande:

Jag vill se faktakällor på dina tramsiga påståenden.

Inga problem : ?Barn med överlappande diagnoser? av Kutscher, ?Utvecklingspsykologi? av bla Haversköld, ?Normbrytande beteende i barndomen. Vad säger forskningen?? Av Andershed

Vill du ha fler?
Svar på tråden 22 år o en enorm barnlängtan