Inlägg från: PelloBello |Visa alla inlägg
  • PelloBello

22 år o en enorm barnlängtan

SweeneyTodd skrev 2019-10-14 18:58:44 följande:

Min ålder är ju inte inskriven. Så står det i alla fall när jag kollar på min presentation/sida.

Du ljuger om min presentation/sida.

Det står att du är 24 år på din sida när jag tittar.
  • PelloBello
    Anonym (Emelie) skrev 2019-10-14 18:12:22 följande:

Och nej jag är inte trångsynt. Men det är vuxna som skaffar barn. Barn ska inte ha barn.

Är man barn när man är under 30? Hahahhaa
  • PelloBello
    Anonym (Emelie) skrev 2019-10-14 17:07:47 följande:

Snälla söta rara, vänta tills du är 35+ med barn. Jag tycker personligen man är för ung under 35. Sedan vet alla att inga tonårsförhållanden håller en längre tid.

Snälla söta rara. Det där kan vara den dummaste rekommendationen jag läst.

Du vet väl att kvinnans fertilitet minskar rejält vid 35?

Att det för majoriteten av kvinnor är väldigt väldigt svårt att ens bli gravid efter 35?

Du kanske borde läsa på lite innan du ger felaktiga råd.

Sen vet vi alla att du även har helt fel i ditt andra påstående.. Vissa tonårsförhållanden håller, andra inte. Precis som vilka förhållanden som helst, oavsett ålder.
  • PelloBello
    Anonym (Trist) skrev 2019-10-15 17:05:05 följande:

Missbruk, npf-diagnoser, självmord och relativ fattigdom som vuxna är mycket, mycket vanligare hos barn till mammor som var under 25 när första barnet kom. Så vanligt att mammans ålder till och med räknas som en av de största riskfaktorerna vid problemskapande beteende hos barn. Så det handlar inte om att bli vd eller inte.

Ts anser att det är viktigare att få barn nu än att ge sina framtida barn de bästa förutsättningarna.. tyvärr är ni många som tänker som ts.

Jag vill se faktakällor på dina tramsiga påståenden.
  • PelloBello
    Anonym (Lisen) skrev 2019-10-15 19:06:25 följande:

Där har du faktiskt fel, eftersom forskning inom området pekar på just detta.

Det är inga tramsiga påståenden. Tyvärr!

Finns inga rätt eller fel i en fråga eller åsikt.
Svar på tråden 22 år o en enorm barnlängtan