22 år o en enorm barnlängtan
Jag själv är 22 och jag och sambo ska börja försöka skaffa barn till sommaren. Då är jag i o för sig 23 år. Men jag förstår dig precis! Dock tror jag min egna rädsla över vad familj ska tycka är obefogad. Jag förlovade mig för snart ett år sedan och var rädd att familjen skulle reagera och tycka vi var för unga för att gifta oss, men alla var jätteglada och längtar efter bröllopet nästa år.
Sedan kan jag bli väldigt irriterad på folk som ska kommentera andras val, att man skulle vara för ung vid 22. Hade jag valt så hade jag redan haft barn för något år sedan, jag har en extrem barnlängtan och har alltid velat skaffa barn tidigt. Jag har gjort det jag vill, jag har rest, backpackat, festat. Och inget av det är saker jag vill göra längre. Det jag vill är faktiskt att ta hand om barn och hus, ska det vara så fel? Alla vill olika och det tycker jag är super! :D
Ta inte åt dig av vad andra tycker och tänker, självklart kan man lyssna och vara öppensinnad men låt ej andra köra över dig och vad du vill. Så länge du verkligen vill detta och tror att det kommer bli fantastiskt både för dig, pappa och barn så ser jag ingen anledning till att vänta bara för att vissa tycker man bör vara en viss ålder.