Inlägg från: Anonym (anonym123) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym123)

22 år o en enorm barnlängtan

Jag är 22 år har partner sen 5 år tillbaka, bor i skogen med våra hundar. Väntar nu vårt första barn. Festa och resa är väl inte allt? Alla har vi olika intressen. Jag längtar efter att få pyssla, leka o åka på utflykter, inte att få supa mig full o festa som många i min ålder. Jag vill resa med min familj, campa, vara ute i naturen, plocka svamp t.ex. Man kanske inte kan klättra i berg men skulle jag vilja finns det inget som hindrar mig från de senare i livet. Förstår inte varför folk ska se barn som slutet på livet, för mig är det början!!

• Anonym (anonym123)
    Anonym (Sofie) skrev 2019-10-15 21:20:00 följande:

Hur kan du säga att barn är början på livet innan du ens fått barn?

Jag har sen jag varit liten velat jobba med barn, jag jobbar med barn, jag har 8 syskonbarn. Jag vet en hel del om barn och om att ha barn :)
  • Anonym (anonym123)
    Snäll men inte tråkig skrev 2019-10-15 21:48:32 följande:

Vet inte om det finns någon statistik på det, men jag tycker mig ha märkt  att många som gör ett aktivt val att få barn i din ålder har väldigt stor praktisk erfarenhet av barn och ofta har varit med och tagit  tagit ansvar för sladdbarn i familjen, varit frekvent barnvakt åt syskonbarn eller något liknande.

Man är liksom oftast   inte helt ovetande om vad man ger sig in på utan har ofta en hyfsat realistisk bild av vad det innebär att ha ansvar för ett barn. Även om det som med allt annat säkert finns en hel del undantag.

Precis så är det. Jag har fått passa barn mååånga gånger då jag har 5 syskon hehe.. Jag tror även det speglar sig på hur man är uppväxt, i min släkt är detta ju normala åldern för att skaffa barn. Sen har jag också alltid varit den där "mamma" personen i umgängeskretsarna. Men jag känner mig väldigt mogen för min ålder, umgås helst me de lite äldre för jag trivs bättre o har mer gemensamt med dem. Och att ha haft hundar är också positivt, jag är redan "låst" vet hur det är o jag trivs med de. Men hur gammal man än är tror jag aldrig man är 100% redo förens man får träffa den lille :)
Svar på tråden 22 år o en enorm barnlängtan