• orolig92

22 år o en enorm barnlängtan

Anonym skrev 2019-10-14 05:10:59 följande:
    Hjärnan är inte färdigutvecklad förrän vid ca 25 och det må jag ju säga att det märks tydligt i ditt fall.

Du ser det inte som att du kommer bli låst? Visst, barnet har en pappa men vem säger att ert frhållande kommer att bestå? Ni är ju knappt mer än barn själva! Hur kan du ta mor- och farföräldrar som givna att ställa upp?

Jag har barnbarn och det kan jag säga, jag har annat att lägga min tid på än som barnvakt. Barnbarn eller ej, min tid att valla småbarn är över. 
    Visst, jag ställer upp om det verkligen är nödvändigt. Men att träna? Nix pix, har du skaffat barn så är de ditt och pappans ansvar. Och det finns ingen lag som säger att någon måste ställa upp.

Nej, vänta några år du. Det tjänar nog både du och barnet på.
    Hanjon97 skrev 2019-10-13 23:07:56 följande:
    Men jag tränar inte ens seriöst? Jag kanske är på gymmet 2-3 gånger i månaden. De va bara ett exempel, Jag tränar mer hemma.
    Håhåjaja, NU ja!

Nej, jag orkar inte...
    Men GUD så tråkig ton du har! Jag är 27 år gammal och jag räknar med att min mamma och mina svärföräldrar vill passa våra barn om vi vill göra något oss själva, jag vet även att min mamma gärna passar mina barn både när jag behöver och inte behöver. Vem har pratat om att det finns en lag på det eller ej? Förlåt men du låter inte som en jättemysig mormor/farmor om du enbart vill ha dina barnbarn om det verkligen är nödvändigt. Har du aldrig dina barnbarn för att du vill umgås med dom? Min mamma hade gladeligen passat mina framtida barn för att ge mig en timmes egentid på gymmet.
  • orolig92

Om ni båda känner er redo så tycker jag att ni ska köra! Jag har haft en enorm barnlängtan sedan jag var 16 år gammal och jag är nu 27, varit tillsammans med min sambo i 2,5 år men är inte ens i närheten av så redo som du verkar vara. Jag har inget fast jobb, mitt förhållande är inte i ett stabilt läge och min psykiska hälsa krånglar till det för mig. Jag har alltså inte mycket mer än kärlek att ge mitt barn vilket smärtar mig VARJE dag och jag gråter över detta ett par gånger i veckan!

Du har ett jobb, en säker bostad och ett bra förhållande - så kör och strunta i vad er omgivning tycker. Det är ert beslut och ert liv <3

• orolig92
    Anonym (Jag väntade) skrev 2019-10-15 22:39:37 följande:
    Fast nu är ju inte du, tack och lov, TS:s mamma. Det finns ju faktiskt mormödrar som inget hellre vill än att lägga all sin vakna tid på sina barnbarn, som ringer och ber att få ha barnbarnen hos sig bara en kväll till den här veckan. Mormödrar som ser barnbarn som livets efterrätt och inte som restskatt.

Alla förhållanden kan ju gå i stöpet. Med ditt resonemang så ska ingen skaffa barn med någon annan.
    Åh vilket roligt och bra uttryck "mormödrar som ser barnbarn som livets efterrätt och inte som restskatt"!! haha :D
Svar på tråden 22 år o en enorm barnlängtan