Inlägg från: Anonym (Livia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Livia)

22 år o en enorm barnlängtan

Ni är båda vuxna och kan göra ett eget val om det är rätt eller inte för er att skaffa barn just nu. Så absolut! Känns det rätt, så kör på. 

Men jag tycker dock att ni bör vara praktiska. T.ex. har ni inte varit tillsammans speciellt länge som vuxna. Det är ju självklart en helt annan sak att vara ihop som 14-åring och som 24-åring. Man kan knappt jämföra det.

Jag säger inte att ni inte bör skaffa barn nu, men det låter lite naivt att säga att ni minsann har varit tillsammans i åtta år, så därför har ni ett stabilt förhållande och kommer hålla ihop. Jag känner massvis av par som varit tillsammans sen de var tonåringar, och sedan gått isär i 25-30-årsåldern för att de helt enkelt vuxit isär och vill olika saker men höll ihop så pass länge för att förhållandet var bekvämt och tryggt.

Som sagt, säger inte att det är helt omöjligt att det kommer gå bra för er, men ha lite mer bas för ert beslut än att ni har en barnlängtan och fast jobb.

• Anonym (Livia)
    Anonym (Jag väntade) skrev 2019-10-15 22:39:37 följande:

Fast nu är ju inte du, tack och lov, TS:s mamma. Det finns ju faktiskt mormödrar som inget hellre vill än att lägga all sin vakna tid på sina barnbarn, som ringer och ber att få ha barnbarnen hos sig bara en kväll till den här veckan. Mormödrar som ser barnbarn som livets efterrätt och inte som restskatt.

Alla förhållanden kan ju gå i stöpet. Med ditt resonemang så ska ingen skaffa barn med någon annan.

Visst kan man ju hoppas på att mor- och farföräldrarna VILL och KAN ta hand om barnbarnen, men det är ju också lite skevt att kallt förutsätta att ens mamma och pappa ska ställa upp och ta barnen stup i kvarten om man tex vill till gymmet. Man bör väl ändå utgå från att man ska ta hand om ens barn majoriteten av tiden själv om man aktivt planerar och väljer att skaffa barn?
Svar på tråden 22 år o en enorm barnlängtan