• Viennah

    Rätt till IVF efter avbruten graviditet?

    Har precis haft de hemskaste veckorna i mitt liv där jag i vecka 14 fick veta att barnet hade det extremt ovanliga syndromet Trisomi 13 som enligt läkaren inte är förenligt med liv. Hjärtkrossade tog vi därför beslutet att avbryta vilket skedde i förra veckan.

    Detta var min första graviditet, vi gjorde ett misslyckat IVF-försök strax före sommaren men blev under sommaren gravida själva.

    Har man rätt till nytt IVF-försök efter man känt sig tvungen att avbryta en graviditet? Hittar ingen information om det.

  • Svar på tråden Rätt till IVF efter avbruten graviditet?
  • Anonym (Tror de)

    Ja de tror jag absolut. Prata med kliniken i fråga så vet de garanterat svaret på detta. Beklagar djupt er sorg också. Inte lätt att förlora en graviditet:(

  • Anonym (S)

    Det borde man väl ha. Men frågan är, har man rätt till IVF om man kan lyckas bli gravid själv?:/

  • Viennah
    Anonym (S) skrev 2019-10-14 13:32:41 följande:

    Det borde man väl ha. Men frågan är, har man rätt till IVF om man kan lyckas bli gravid själv?:/


    Ja kommer såklart försöka själva men hade innan detta skett försökt bli gravida länge, så om det drar ut på tiden denna gång undrar man ju vad som gäller såklart.
  • Viennah
    Anonym (Tror de) skrev 2019-10-14 13:32:37 följande:

    Ja de tror jag absolut. Prata med kliniken i fråga så vet de garanterat svaret på detta. Beklagar djupt er sorg också. Inte lätt att förlora en graviditet:(


    Tack <3 nej det vi gått igenom önskar jag inte någon... ja är väl lättast att ta kontakt med kliniken om vi känner behovet av att få hjälp. Tog lång tid att bli gravid så vet ju inte hur lätt det är att bli igen. Därför jag undrar om nån kanske varit med om detta och vet vad som gäller.
Svar på tråden Rätt till IVF efter avbruten graviditet?