• Anonym (tunghäfta)

Hur flirtar man?

Jag har varit singel snart 1,5 år efter ett långt och seriöst förhållande. Och har insett att jag helt glömt bort hur man flirtar...! :S
    Lite lätt så där med folk jag känner går det bra, för då är det ett skämt.. Men när det faktiskt gäller en kille jag vill flirta på allvar med, nej då låser sig allt och jag vet inte vad jag ska säga, göra eller ens vart jag ska titta.. Har ingen att gå på krogen med så jag får "öva" i en mer avslappnad miljö, och gå själv.. verkar inte det lite desperat som ensam tjej?
    Hur övar jag i vardagen..? Tips och trix mottages tacksamt! Just nu känns det som att jag kommer vara singel resten av mitt liv för jag vågar aldrig visa intresse.

• Svar på tråden Hur flirtar man?
  • Anonym (Hanna)

Låt mannen sköta det.

Det är inte kvinnans uppgift att flörta, då kan hon lätt uppfattas som för påträngande och lättfotad.

Det är mannens uppgift att flörta, och det kommer han göra om han har samma känslor för dig.

• Anonym (Hanna)
    Anonym (Hanna) skrev 2019-10-15 10:58:25 följande:

Låt mannen sköta det.

Det är inte kvinnans uppgift att flörta, då kan hon lätt uppfattas som för påträngande och lättfotad.

Det är mannens uppgift att flörta, och det kommer han göra om han har samma känslor för dig.

Och inte är för blyg själv ska tilläggas.
  • Anonym (tunghäfta)

Låt mannen sköta det.

Oookay.. Och hur skiljer jag på flirt och allmänt trevlig? Någon sorts uppmuntran krävs väl ändå, för inte går väl alla killar runt och helt grovt stöter på allt och alla de tycker är attraktiva?
  • CitronTulo

Låt mannen sköta det.

Från vilket århundrade är du?? Klart att en kvinna kan flirta med en man som hon gillar!! Varför ska man som tjej sitta och vänta på att någon kille visar intresse?

Men TS, vad är det för slags relation du vill ha? Om du mest är intresserad av sex funkar säkert krogen. Men vill du ha något seriösare så kanske du ska fundera på andra sätt att hitta killar på! Att gå på krogen enbart för att ragga om det inte är något du egentligen tycker är kul låter knäppt..
  • CitronTulo

..men oavsett vart du flirtar så brukar det funka att visa sig intresserad av vad den andre säger, visa att man bryr sig om personen och att denna har det bra, le, ha ögonkontakt och använd beröring (typ en hand på armen när ni står nära och pratar, eller plocka bort "osynligt skräp"!).

• Anonym (Mia)

Kanske blir ett lite rörigt råd då jag försöker tänka på hur jag gör och hur jag gjorde innan. Jag vågade heller inte flörta med killar jag fann intressanta. Nu har jag en annan inställning och tänker att antingen gillar dem mig eller inte och det gör inget om dem inte gillar mig. Dem känner inte mig så det är inget personligt. Jag gillar/tänder inte på alla så det är ju samma sak för dem.

Alkohol hjälper ju såklart att våga lite mer. Jag är inte sån som flörtar överdrivet utan ha märkt att det räcker med att ställa frågor till dem. Inte frågor som va du jobbar med utan gräv lite mer och hitta mer personliga saker. Har dem ett intresse så fråga mer om det och låt dem prata om det. Visa att du är intresserad av det han berättar. Ibland kan du flika in med något eget om vi säger att killen gillar att köra cross så kan du säga att det skulle du aldrig våga på ett sätt så att han framstår som lite modig och tuff som vågar. Du kan också säga att det har jag velat testa (om du nu velat) eller kanske du själv håller på med det eller kanske du har ett liknande intresse som motorcykel. Jag är allmänt nyfiken på människor och ställer ofta sådana frågor vilket jag märkt att alla (killar) tolkat som att jag varit intresserad.

Skratt är ett annat knep. Va inte rädd för att skratta högt eller att le (äkta) brett mot dem. Va heller inte rädd för att göra bort dig och skratta i så fall pt dig själv. Många killar tycker det är lite charmigt.

Vill du ge en komplimang så komplimera något killen har valt. Hans vackra ögon eller leende är inget han valt men hans stil är så som kläder och frisyr. Det blir heller inte så "påigt" att säga snygg skjorta du har som att säga vilka vackra ögon du har.

Så kort sammanfattning:

Va inte rädd för att bli avvisad

Va nyfiken på personen

Våga visa genuina känslor

Komplimera hans val

• Anonym (tunghäfta)
    CitronTulo skrev 2019-10-15 11:15:58 följande:
    Från vilket århundrade är du?? Klart att en kvinna kan flirta med en man som hon gillar!! Varför ska man som tjej sitta och vänta på att någon kille visar intresse?

Men TS, vad är det för slags relation du vill ha? Om du mest är intresserad av sex funkar säkert krogen. Men vill du ha något seriösare så kanske du ska fundera på andra sätt att hitta killar på! Att gå på krogen enbart för att ragga om det inte är något du egentligen tycker är kul låter knäppt..
    Vill ha något seriöst, annars hade alla dessa appar gjort jobbet åt mig redan :P Krogen tänkte jag mest på för att bli bekväm med att flirta. Händer ju att folk träffas där också. Men mest för att bli "van" vid det så jag kan använda det i vardagen om jag snubblar över nån intressant :)
  • Anonym (tunghäfta)
    Anonym (Mia) skrev 2019-10-15 11:22:00 följande:

Kanske blir ett lite rörigt råd då jag försöker tänka på hur jag gör och hur jag gjorde innan. Jag vågade heller inte flörta med killar jag fann intressanta. Nu har jag en annan inställning och tänker att antingen gillar dem mig eller inte och det gör inget om dem inte gillar mig. Dem känner inte mig så det är inget personligt. Jag gillar/tänder inte på alla så det är ju samma sak för dem.

Alkohol hjälper ju såklart att våga lite mer. Jag är inte sån som flörtar överdrivet utan ha märkt att det räcker med att ställa frågor till dem. Inte frågor som va du jobbar med utan gräv lite mer och hitta mer personliga saker. Har dem ett intresse så fråga mer om det och låt dem prata om det. Visa att du är intresserad av det han berättar. Ibland kan du flika in med något eget om vi säger att killen gillar att köra cross så kan du säga att det skulle du aldrig våga på ett sätt så att han framstår som lite modig och tuff som vågar. Du kan också säga att det har jag velat testa (om du nu velat) eller kanske du själv håller på med det eller kanske du har ett liknande intresse som motorcykel. Jag är allmänt nyfiken på människor och ställer ofta sådana frågor vilket jag märkt att alla (killar) tolkat som att jag varit intresserad.

Skratt är ett annat knep. Va inte rädd för att skratta högt eller att le (äkta) brett mot dem. Va heller inte rädd för att göra bort dig och skratta i så fall pt dig själv. Många killar tycker det är lite charmigt.

Vill du ge en komplimang så komplimera något killen har valt. Hans vackra ögon eller leende är inget han valt men hans stil är så som kläder och frisyr. Det blir heller inte så "påigt" att säga snygg skjorta du har som att säga vilka vackra ögon du har.

Så kort sammanfattning:

Va inte rädd för att bli avvisad

Va nyfiken på personen

Våga visa genuina känslor

Komplimera hans val

Bra tips, tack! En del gör man ju utan att tänka på det, men jag kan definitivt bli bättre på att ställa frågor. Som sagt, det låser sig lätt för mig och jag känner själv hur tråkig jag blir när allt som kommer ut är "ja, mm" osv. Efteråt bannar jag mig själv för att jag inte sa si eller så. Komplimanger har jag blivit bättre på, förr tyckte jag nästan det var pinsamt just för att det kunde tolkas som intresse. Men å andra sidan, en komplimang är väl alltid trevlig oavsett :) Skratta och göra bort mig har jag blivit van vid under åren så det har jag kirrat xD Men i flirt-situationer kan det bli jobbigt, men får se det som allt annat antar jag. Trial and error.
  • Anonym (Hanna)
    CitronTulo skrev 2019-10-15 11:15:58 följande:

Jag är 90-talist. Jag påpekade bara hur män ser på sådana kvinnor och hur de uppfattas av omgivningen.
  • Anonym (tunghäfta)
    Anonym (Hanna) skrev 2019-10-15 11:30:11 följande:
    Jag är 90-talist. Jag påpekade bara hur män ser på sådana kvinnor och hur de uppfattas av omgivningen.
    Jag tror definitivt det beror på personerna involverade och situationen. En tjej som går fram till en kille på en fest och greppar honom på paketet som första move är inte precis vad jag skulle göra.
Svar på tråden Hur flirtar man?