Inlägg från: Anonym (Du är ansvarig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Du är ansvarig)

    Barnet terroriserar hela familjen

    Det börjar med DIG. Du är mamma till din dotter, du har uppfostrat henne, och nu har hon en son som far illa (eller som "terroriserar familjen" som du säger). Ser du själv ditt ansvar någonstans? Det verkar inte som det, du bara skyller på ett stackars litet barn, herregud han är 8 år. Fråga, varför tror du att han beter sig som han gör?

  • Anonym (Du är ansvarig)

    Skulle du säga att du har något ansvar att det har blivit så här, eller är du totalt oskyldig?

  • Anonym (Du är ansvarig)
    Giftskåneman skrev 2019-10-21 09:10:44 följande:
    Pappans föräldrar är väl då också ansvariga?
    Sjävklart, har inte dina föräldrar haft någon påverkan på hur du uppfostrar din barn?
  • Anonym (Du är ansvarig)
    Ess skrev 2019-10-27 09:28:28 följande:
    Nä, man uppfostrar sina barn efter sitt eget huvud och tex när man ser en unge som bär sig illa åt, så vill man definitivt inte att ens egen unge ska bli likadan.
    Det enda jag haft med mig från när jag själv var liten var att jag ville att mina ungar skulle ha syskon och inte ha ett ensambarn.
    Om det ända vore så...men tyvärr stämmer det inte, uppfostran går i generationer. Det faktum att mormorn påstår att barnet "terroriserar" familjen säger allt. Om hon genuint ville ha råd hur hon kunde hjälpa så skulle hon ha uttryckt sig annorlunda. Men det vill hon inte, hon vill hitta mer pikar på hur hennes dotters man inte är en bra pappa som bara reser hela tiden, hur hennes dotter inte är stark nog att ta hand om familjen utan bara är "överkänslig". Den här mormorn bryr sig inte ett dugg om barnbarnet utan vill bara gjuta olja på elden. 

    Fråga direkt till mormorn, tror du att du har något som helst ansvar till att det har blivit som det har blivit? Hur har du uppfostrat din dotter? Varför tror du att hon inte är stark nog att klara av detta?
Svar på tråden Barnet terroriserar hela familjen