• 19malin96

    Rätt till ersättning?

    Hejhej! Vet inte om det här är rätt kategori att skriva detta i men det märker vi väll.

    Iaf för 2 år sedan blev jag påkörd på en parkering (smitning) och fick en klämskada. Fick åka direkt till sjukan och blev med kryckor. Kunde inte stödja mig alls men det blev bättre tillslut. Jag var påväg till mitt arbete när detta hände (rättelse, jag var precis UTANFÖR mitt arbete) och missade då 2 arbetspass. Dom gjorde fel på min lön med och jag fick då 2k minus den månaden (fick igen det månaden efter) men jag gick därför tillbaka och jobbade med kryckor efter totalt 4 dagar. Var bara 20 när detta hände och visste inte speciellt mycket om lagar gällande jobb men har nu i efter hand insett att man är väl försäkrad via sitt arbete? Har jag rätt till ersättning efter all den här tiden?

    Ps har förresten fortfarande lite problem med den nu i efterhand ????

  • Svar på tråden Rätt till ersättning?
  • Johanna1986

    Men alltså va! Har inte arbetet gjort en rapport på skadan? Du e föräkradbpå jobb och till å från jobb oftast. Så detta räknad definitivt som en skada på arbetet enligt mig. Arbetar du kvar på samma arbete?

  • megsi

    Det kan nog hända att du har rätt till någon ersättning men för att få reda på det måste du ta det med din arbetsgivare.

  • Mom2be262

    Var du bara 20? Är du född 96 som står i ditt nick, så du är typ 23? Tvivlar starkt på att du kan kräva ersättning för en 3 år gammal skada... Det är bara vissa skador man kan göra så med, om man tx legat i koma och absolut inte haft möjlighet... Jag är ganska säker på det, men kolla med ab för säkerhetens skull :)

  • Kjell2

    De flesta arbetsgivare har en försäkring som även täcker resor till och från jobb. Du måste snacka med arbetsgivaren du hade då. Facket kan också hjälpa till.

Svar på tråden Rätt till ersättning?