• Sat 19 Oct 2019 22:21
    3243 visningar
    7 svar
    7
    3243

    Ta med snus till USA

    Får man ta med snus till usa? Jag är minderårig och ska ta med tre stockar snus till min pojkvän. Snuset har jag lagt i ett bagage som ska vara incheckat. Han tog med sig ungefär 5 stockar själv när han åkte i augusti. Läser runt om på internet och de står att dem är strikta med att man inte får ha med snus men hur vet dem att man tar med snus?? Väskan åker ju inte igenom någon kontroll eller?

  • Svar på tråden Ta med snus till USA
  • Sat 19 Oct 2019 22:52
    #1

    Om du är minderårig och de gör en randomcheck så tror jag de kan statuera exempel. Så ta inte med ngt..

  • Sat 19 Oct 2019 23:30
    #2
    +1

    Ta INTE med något! Din pojkvän kan köpa snus i USA!

  • Sat 19 Oct 2019 23:45
    #3

    Du kan ta med en stock tullfritt. Incheckat är det knappast nån som bryr sig om det så länge det inte är mer än vad som är tillåtet.

    se.usembassy.gov/u-s-citizen-services/information-on-u-s-customs/

  • Sun 20 Oct 2019 00:39
    #4

    En stock är tillåtet inte mer. Jag skulle inte våga bryta mot dom reglerna när det gäller USA.

  • Rosebu­d
    Sun 20 Oct 2019 10:57
    #5

    Jag beställde svenskt snus i US när jag bodde där. Fick det hemlevererat av FedEx till dörren. Totalt var det faktiskt billigare än att handla i Sverige och ta med sig. Har reglerna ändrats, möjligen?

  • Sun 20 Oct 2019 11:18
    #6

    Det låter oerhört dumt att smuggla in snus i USA. Du kan få betala böter och i värsta fall bli nekad att komma in i landet. Väskor kan rötgas, de kan ha hundar som kan sniffa sig till tobak, de kan göra random checks.

    Eftersom du är minderårig är det inte säkert att du får ta med ens en stock. Det du kan göra är att ta med en stock och deklarera den i tullen och så får de besluta. Du kanske blir av med den men i tullen är det absolut bästa att vara helt ärlig kring vad du har med dig.

  • Sun 24 Nov 2019 00:18
    #7

    Tack för alla svar!

Svar på tråden Ta med snus till USA