Inlägg från: Anonym (mobbad av bröder och klassen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mobbad av bröder och klassen)

    Alla mobbade?

    jag blev mobbad av alla i min klass, samt b och c klasserna. och såklart mobbad av mina 2 bröder också, så hade aldrig någon som stod upp för mig. hade alltid någon som hällde cola in i mitt skåp på alla mina skolböcker som jag då fick betala för sen, de stal mina kläder från omklädningsrummet och slängde ut dom i snö och regn så jag fick gå i svettiga gympakläder resten av dagen då vi hade gympa på morgonen, slutade helt enkelt vara med på gympan. Var aldrig utomhus på rasterna utan satt i ett avlägset hörn i skolan där folk inte kunde se mig med musik i öronen och ett ritblock framför mig, när jag väl var utomhus höll jag mig nära lärarna då mobbarna inte vågade göra något då. Lärarna och rektorn visste om att jag blev mobbad men de gjorde inte mer än att upplysa klassen att mobbning inte är okej. Blev ännu värre efter det då jag hade tjallat på dom. Min mor var den enda som stod upp för mig och hon bråkade med lärarna och rektorn varje vecka när jag kom hem gråtandes.

    Jag bet ihop och gick ut skolan utan att ha några riktiga vänner under hela min skolgång, gör det väldigt svårt för mig att skaffa nya vänner nu i vuxenlivet då jag har svårt att lita på andra.
    Min lillasyster är snart 18 och har gått om första året på gymnasiet 4 gånger, slutade efter 4-5 månader varje gång pga mobbning, hon blev tillochmed mobbad av lärarna, min mamma såg det med egna ögon när läraren stod och vaktade dörren till klassrummet och högt och tydligt sa "nu kommer patrasket". nu går hon om gymnasiet igen på en annan skola och har skaffat flera vänner i sin klass, så hoppas hon verkligen lyckas denna gången.

    Jag har en dotter på 3 månader, så ska på föräldragrupp snart för att få kontakt med andra föräldrar.. känner så grov ångest över detta, känner att jag kommer bli utanför igen.

Svar på tråden Alla mobbade?