• Jolas

    När började ni försöka och när blev ni gravida?

    Hej! Vi har äntligen bestämt oss för att snart börja försöka skaffa barn. Undrar hur lång tid det tog för er att bli gravida? När började ni försöka och hur långt efter plussade ni? <3

  • Svar på tråden När började ni försöka och när blev ni gravida?
  • 19Richie88

    Vi låg och gjorde allt annat än att sova skavfötter med varandra hela December månad 2006.. Haha..
    ..
    Sen så blev det en sk. fullt normal graviditetsperiod efter det, och ganska exakt 9 månader senare så var det dags. I September 2007 kom första knodden.
    Så "Jolas, det är bara att börja ligga på hålet så är det dags i Augusti 2020.
    Lycka till.

  • Heliena

    Slutade med minipiller i augusti 2018 och plussade nu i augusti 2019. :) Tog alltså exakt ett år för oss, men vi försökte inte aktivt utan hade sex när vi hade lust.

  • Anotherone

    Första barnet planerade vi så att han skulle födas tidigt på året. Efter mensen i april började vi aktivt försöka och jag tror jag testade positivt runt 22-24 maj? Bf var i alla fall i slutet av januari. Så det gick oväntat fort men det blev ju exakt som vi önskat.

    Andra barnet hade jag inte några tankar alls om när på året och sånt, vi var bara taggade på att få ett till barn. Där sa vi att vi börjar försöka på semestern vilket var i skiftet juli/augusti. Lagom till skolstarten fick jag plus på stickan och bf blev i maj.

    Otroligt tacksam för att vi verkar väldigt kompatibla när det gäller att bli gravida, jag och min man.

  • 10oktober

    Vi började i maj 2016, fick ett missfall i augusti och blev sedan gravid igen i oktober. Sonen är född i juli 2017 :)

  • mallalala

    Gravid med tredje barnet nu. Alla tre blev till på första försöket. Trodde det skulle ta längre tid nu sista gången då jag är 35 år mens er tog sig direkt.

  • Canary

    Började försöka juli 18, plussade jan 19 men missfall. Plussade igen i mars, men missfall igen. Efter det har inget hänt.

  • Jag är bara jag

    Hösten -06. Gravid första gången maj-08 via IVF. Sen ytterligare 3 ggr under åren som gick. Fick barn vintern -16 så det tog drygt 10 år.

  • jevana

    Började i augusti 2014. X och missfall under 2015, första barnet fött 9/16. Nu gravid i v13 efter bara fyra försök. Känns lite för bra för att vara sant att det gick så fort denna gång..

  • viljaa

    Vi körde som första skribenten, bestämde oss att börja försöka i juli-19 och fick positivt grav test i augusti-19. Hade sex typ hela tiden, har fortfarande inte hämtat oss haha. V 14 imorgon.

  • neaaaak

    Första barnet på andra försöket

    Andra barnet försökte vi inte med utan blev till när jag hade p-stav.

    Tredje barnet tog 3 1/2 år varav 2st missfall inräknade, i v. 8 resp v. 12. Det upptäcktes även då att mina äggstockar inte funkade något vidare samt att jag producerade väldigt få ägg. Läkarnas bedömning enligt de själva var att det skulle vara 1 chans på miljonen att ja blev gravid.

    Fjärde barnet blev komiskt nog till första gången vi hade sex efter nr3 så det skiljer 10 mån mellan 3.an och 4.an.

Svar på tråden När började ni försöka och när blev ni gravida?