• Tue 22 Oct 2019 08:20
    609 visningar
    6 svar
    6
    609

    Utflykt på jullovet?

    I år kan man få en lång ledighet under jullovet med barnen, och jag hade gärna tagit ett par dagars utflykt med barnen (med övernattning). 


    Har ni några äventyrsbad, spa:n eller andra aktiviteter som kan vara kul under julveckan?

  • Svar på tråden Utflykt på jullovet?
  • Tue 22 Oct 2019 08:21
    #1

    Hur långt kan du täbka dig att åka?

  • Tue 22 Oct 2019 08:38
    #2

    Vi bor på västkusten, kan tänka mig att åka 2-3 timmar i bil inom Sverige. Vi har kollat på Tropical Island utanför Berlin, men tyckte att en natt där ink båtresa för drygt 12000kr var lite väl mycket. Danmark åker vi rätt ofta till (the reef, billund, lalandia). Lika så utflykter i gbg som Liseberg och universeum.

  • Tue 22 Oct 2019 08:53
    #3

    Ett litet problem är många ställen har stäng runt helgerna.

    Lalandia?

  • Tue 22 Oct 2019 15:42
    #4

    Nu framgår ju inte ålder på barnen men Stockholm? Och åka till Tom Tits i Södertälje.

  • Tue 22 Oct 2019 15:54
    #5

    Åk upp till stockholm. Smockfullt med aktiviteter för barn i alla åldrar. Tar förvisso 5 timmar med bil, men bra planering och lite pauser så brukar det funka. Eller tåg, 3 timmar. 


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Tue 22 Oct 2019 19:47
    #6

    Bor? 

    I alla fall nere i Söder finns.. Vellingeblomman. (Vinterland)
    Det finns ju i alla fall och är Skitkul för barnen som kan gå där hur länge som helst och somnar garanterat i bilen på vägen hem sen. Jag är hur som helst uppväxt där nere så jag vet, fast ju äldre jag blev sen så somnade jag i bilen för att det var så himla tråkigt, men det är en annan historia.
    Men jag minns ändå spänningen av att vara där.. och det är bra för att detta inte kräver "en miljon i budget" Man behöver ju liksom inte handla om det nu råder tuffa tider om man har det sämre ställt i värsta fall då man kanske inte tjänar så bra så kan man alltid bara gå omkring där och titta på allt som är staplat från golv till tak.

    Annars är där Tivoli i Danmark, I centrala Köpenhamn som är pampigt värre. som ett sekundärt tips!

Svar på tråden Utflykt på jullovet?