• Tue 22 Oct 2019 13:28
    4477 visningar
    3 svar
    3
    4477

    Hur mycket blöder(och länge) man vid missfall?

    Vad jag har förstått det som så är det olika, men de flesta blöder ganska rikligt(som mens eller mer) under flera dagar eller veckor.
    Men jag undrar hur länge ni blött?

    Fick bruna flytningar i helgen och började sedan blöda igår, med både gammalt  och nytt blod med lite klumpar i, men nu verkar det avta redan?
    Borde jag inte blöda längre? Kan detta betyda att jag måste ta tabletter för att få ut det? 
    Ska till läkaren på torsdag så kan ju såklart fråga då, men vill gärna veta redan nu. 

  • Svar på tråden Hur mycket blöder(och länge) man vid missfall?
  • Tue 22 Oct 2019 16:07
    #1

    2,5 vecka vid MA v.11, betydligt mer än vanlig mens vid m.f v.6, 4 veckor efter m.f med tvillingar v.6-7 och 7 veckor efter MA v.14.

  • Anonym (-)
    Tue 22 Oct 2019 16:16
    #2
    lillpeanut skrev 2019-10-22 13:28:16 följande:

    Vad jag har förstått det som så är det olika, men de flesta blöder ganska rikligt(som mens eller mer) under flera dagar eller veckor.
    Men jag undrar hur länge ni blött?

    Fick bruna flytningar i helgen och började sedan blöda igår, med både gammalt  och nytt blod med lite klumpar i, men nu verkar det avta redan?
    Borde jag inte blöda längre? Kan detta betyda att jag måste ta tabletter för att få ut det? 
    Ska till läkaren på torsdag så kan ju såklart fråga då, men vill gärna veta redan nu. 


    Jag har haft två MA, första i v 13-14 (avstannade i v9) och ett i v8 (avstannade tidigt)  Båda gångerna har jag blött i ca en vecka och mindre än en vanlig mens. Första gången blödde jag dock en del under själva missfallet, då allt kom ut, men det var bara i ca en timme. Andra gången var rätt sparsam blödning, men allt hade kommit ut ändå.
    Det verkar däremot vara rätt individuellt. Jag har hört om dom som blött rätt mycket och länge men ändå haft rester kvar, så det bästa är ju att få en undersökning om du kan.
  • Wed 23 Oct 2019 22:50
    #3

    Jag blödde lite några dagar, levrat blod då sen en riklig blödning ihop med att det kom ut.. Sedan blödde jag endast den dagen..

Svar på tråden Hur mycket blöder(och länge) man vid missfall?